آلمان: خروج آمریکا از توافقات بین المللی بسیار تاسف بار است، ناتوانی شورای امنیت در حل بحران ها

به گزارش بلاگ پو، سفیر آلمان در سازمان ملل درباره خروج آمریکا از بسیاری توافقات بین المللی از جمله برجام ابراز تاسف کرد.

آلمان: خروج آمریکا از توافقات بین المللی بسیار تاسف بار است، ناتوانی شورای امنیت در حل بحران ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستوف هوسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل در تبادل نظر با جنرال آنسایگر آلمان درباره ریاست یک ماهه آلمان بر شورای امنیت سازمان ملل که روز گذشته به انتها رسید گفت: در دوران یک ماهه ریاست دوره ای بر شورای امنیت سازمان ملل و حدود یک سال و نیم عضویت موقت آلمان در این نهاد بین المللی که ادامه دارد ما پیروز شده ایم دیدگاه های جامع خود درباره مفهوم امنیت را در شورای امنیت سازمان ملل وارد کنیم و اهمیت آن را افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: ازیک طرف مسئله مقابله با بحران ها و درگیری های کنونی برای ما مطرح است. از طرف دیگر مسئله حتی الامکان جلوگیری از مناقشات و درگیری ها در دستور کار قرار درد. ما از ابتدای عضویت خود در این شورا کاملا در مفهوم دیپلماسی پیشگیرانه می خواستیم به عواملی که باعث بروز و یا تشدید درگیری ها می گردد بپردازیم.

هوسگن همچنین گفت که وزیر امور خارجه آلمان مباحث مربوط به خشونت جنسی علیه زنان در درگیری ها، تغییرات آب و هوایی و امنیت و تاثیرات بحران کرونا بر صلح و امنیت را ایجاد و رهبری می نماید.

وی در ادامه درباره تاثیرات کرونا بر تحقق اهداف سازمان ملل برای غلبه بر تغییرات آب و هوایی نیز گفت: پاندمی کووید 19 یک چالش عظیم برای جهان است. دبیر کل سازمان ملل هم آن را این گونه توصیف نموده است. اما مسئله بین المللی که مدتی وجود داشته مسئله تغیییرات آب و هوایی است. این مسئله همچنان در دستور کار قرار گرفته است. ما این مسئله را در شورای امنیت در نقطه تمرکز قرار داده ایم.

این مقام آلمانی در ادامه به نقش پر رنگ زنان و میانجی گری آن ها برای حل مناقشات بین المللی در جهان پرداخته و درباره مسائلی که شورای امنیت نتوانسته برای آن ها به راه چارهی دست یابد گفت: شرایط در سوریه همچنان فاجعه بار است. شورای امنیت شرایط دراماتیک در یمن را با بیشترین تعداد بچه ها دچار سوء تغذیه نمی تواند حل نماید. درگیری ها و مناقشات در لیبی در جلوی دروازه اروپا همچنان رو به گسترش است. ما به عنوان شورای امنیت سازمان ملل در بسیاری زمینه ها پیشرفتی نداشته ایم؛ اما ما نمی خواهیم از یافتن راه چاره سیاسی برای مناقشات کوتاه بیاییم.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از این تبادل نظر این مسئله را که آمریکا از بسیاری توافقات بین المللی از جمله توافق یونسکو، توافق آب و هوای پاریس و توافق هسته ای با ایران خارج شده است، بسیار تاسف بار خواند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31103

به "آلمان: خروج آمریکا از توافقات بین المللی بسیار تاسف بار است، ناتوانی شورای امنیت در حل بحران ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: خروج آمریکا از توافقات بین المللی بسیار تاسف بار است، ناتوانی شورای امنیت در حل بحران ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید