استخرگاه رودبار ، زیبایی بی مثال

به گزارش بلاگ پو، به این روستا، استخرگاه می گویند. از آن جا که 2 استخر در این روستا وجود دارد. یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستااست.

استخرگاه رودبار ، زیبایی بی مثال

روستای استخرگاه رودبار را دیده اید؟ می دانید چطور خود را در میان سرسبزی های جنگل و خرمی دشت پنهان نموده؟

شهرستان رودبار دیدنی های بسیار دارد، که فقط سد منجیل و سفید رود نیست. آن جا روستاهای متعددی است که به لحاظ دل انگیزی، زیبایی و فرح بخش بودن آب وهوایش بسیار قابل توجه است. بعضی جاذبه گردشگری دارند و بعضی پتانسیل گردشگری.

با صفحه گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا سری به یکی از روستاهای زیبای رودبار بزنیم، روستای استخرگاه.

روستای استخرگاه کجاست؟

باید به رودبار برویم. شهری که در جهت اتوبان تهران به رشت قرار گرفته است. تقریباً 268 کیلومتر آن طرف تر از تهران و 60 کیلومتر مانده به رشت. آن جا شهری است که خاطره گشت و گذار در آن، هیچ وقت از ذهن تان نمی رود.

سپس چند روستای زیبا کنار هم قرار گرفته اند تا حلقه ای زیبا در طبیعت باشند برای زنجیر گردشگری شما. یکی از این حلقه ها که از محبوب ترین دیدنی های رودبار بین گردشگران محسوب می گردد، در میان آن می درخشد.

در جهت رسیدن به روستا چنان زیبایی هایی وجود دارد و چنان طبیعت دل نوازی مقابل چشمانتان قرار می گیرد که بارها مجذوب شده، توقف می کنید و تصاویری بی نظیر از این جلوه طبیعی را در قاب عکس خاطراتتان ثبت می کنید.

چرا استخرگاه؟

به این روستا، استخرگاه می گویند. از آن جا که 2 استخر در این روستا وجود دارد. یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستااست، که استخر ضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمین های کشاورزی روستای دَفراز می باشد. در دامنه کوه دُرفک قرار گرفته، در قلب جنگل های جذاب، مناظری بکر و دیدنی به شما هدیه می دهد.

آب وهوای دلپذیر و طبیعت بکر و زیبای روستا، در تمام فصول سال گردشگران را به سوی خود فرا می خواند؛ همچنین مه صبحگاهی، زمینی سرسبز و آوای پرندگان، رنگ های نشاط آور در بهار و پاییز وَ هوایی خیال انگیز شاخصه روستای استخرگاه است، غرق در آرامش می نماید انسان را با دلبریِ بی مثالش.

در استخرگاه چه ببینیم؟

این روستا هر گردشگری را سر شوق می آورد. هم خانه های تاریخی دارد و هم آبشار تماشایی. هم می توانید کمپ بزنید و هم می توانید طبیعت گردی کنید. کوهنوردی برای صعود به کوه درفک هم که دیگر جای خود دارد.

خانه روستایی سنتی و زیبایی با قدمتی دور، در مرکز این روستا قرار گرفته است و استخری مقابل آن پدید آمده که نیمی از تقصیرهای وجه تسمیه این روستا به گردن آن است. خانه قدمتی حدود 100 سال دارد ومعماری سنتی بسیار چشم نواز.

آبشار کوچکی که از دامنه کوه درفک نشأت می گیرد در دل جنگل های این روستا زندگی می نماید. کمی پیاده روی کنید و از شیب کوچکی پایین رفته به کنار رود می رسید، صدای آبشار را دنبال کنید، به سمت بالای رودخانه ادامه جهت دهید تا آبشار نمایان گردد.

حرف آخر

به دلیل نزدیک بودن استخرگاه با تهران، بسیاری تورهای یک روزه شما را برای تفریح آن جا خواهند برد. در غیر این صورت کوله بارتان را ببندید و وسایل پیک نیک تان را آماده کنید تا روزی بسیار شیرین را با خانواده بگذرانید.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19156

به "استخرگاه رودبار ، زیبایی بی مثال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخرگاه رودبار ، زیبایی بی مثال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید