اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس سخنان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، راه اندازی خانه خلاق در کاشان صورت می گیرد.

اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان

قضیه چیست؟

سورنا ستاری با بیان اینکه قطعات و تجهیزات فراوری فرش ماشینی با قیمت های بالایی خریداری می گردد، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فراوری داخلی این تجهیزات حمایت می نماید. بعضی شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق مستقر در کاشان، ظرفیت های خوبی برای فراوری این قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان، باید روی قیمتهای بالای خرید این تجهیزات از دیگر کشورها حساس باشیم و با حمایت از فراوری داخل، احتیاجهای این شهر به قطعات و تجهیزات فراوری فرش ماشینی را تامین کنیم.

ستاری ادامه داد: در سفر امروز شاهد پیشرفت خوبی در شکل گیری مراکز نوآوری و شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق شهر کاشان هستیم. بیشتر این پیشرفت ها در حوزه صنایع خلاق این شهر رخ داده است؛ صنایع خلاقی که ظرفیت بالایی در این شهر دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین اعلام کرد: باید بر روی فراوری گل محمدی و اسانس های مختلف در شهر کاشان تمرکز کنیم. استان اصفهان شرایط مساعدی برای توسعه صنایع خلاق مختص منطقه خود و گردشگری دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید نمود: فراوری دستگاه ژاکارد الکترونیک در این شهر هم یکی دیگر از اتفاقات خوب فناورانه در این شهر است؛ دستگاهی که برای نخستین بار در کشور فراوری شده و باید ادامه یابد. ما باید کوشش کنیم احتیاج 2 هزار تا 2500 شانه مورد احتیاج شهر را که تا امروز از دیگر کشورها وارد می شد توسط شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق خودمان تامین گردد.

ستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط دانش بنیان ها در فراوری واکسن کرونا گفت: کوششها در این حوزه با ورود 6 شرکت ادامه دارد، اتفاقات خوبی هم در این زمینه داریم، اما قرار است همه اطلاعات در زمینه فراوری واکسن کرونا تنها از کانال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه گردد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36369

به "اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید