اگر بارداری بیش از 40 هفته طول بکشد...

به گزارش بلاگ پو، آزمایش غیراسترسی در مطب پزشک یا بخش زایمان بیمارستان انجام می گردد. در حالی که دراز کشیده اید، وقتی جنین حرکت می نماید، معمولا ضربان قلب او افزایش پیدا می نماید. پزشکان از یافته های آزمایش غیراسترسی برای ارزیابی چگونگی تحمل زندگی داخل رحمی به وسیله جنین استفاده می نمایند. پزشک با این آزمایش، تصمیم گیری خواهد نمود که آیا به اقدام دیگری احتیاج است یا نه.

اگر بارداری بیش از 40 هفته طول بکشد...

اگر بارداری بیش از 40 هفته طول بکشد...

نویسنده:دکتر آزیتا صفارزاده/ متخصص بیماری های زنان و زایمان

بیشتر نوزادانی که تا 2 هفته پس از موعد زایمان خود به جهان می آیند، سالم هستند. با این حال، در بارداری هایی که بیش از 40 هفته طول بکشند، احتیاجمند اطمینان یافتن از سلامت جنین هستیم؛ چون سلامت جنین داخل رحم به 2 عملکرد حیاتی جفت بستگی دارد؛ یکی تنفس و دیگری تغذیه. وقتی جنین بیش از موعد طبیعی در رحم بماند، امکان دارد جفت در انجام این وظایف کوتاهی کند. علاوه بر این، حجم مایع آمنیوتیک کم می گردد یا امکان دارد جنین در آب مدفوع کند و به او صدمه برسد. بنابراین روی این جنین ها آزمایش هایی انجام می گردد و در صورت احتیاج، زایمان القا می گردد یا به روش سزارین، ختم بارداری صورت می گیرد.

آزمایش غیراسترسی

آزمایش غیراسترسی در مطب پزشک یا بخش زایمان بیمارستان انجام می گردد. در حالی که دراز کشیده اید، وقتی جنین حرکت می نماید، معمولا ضربان قلب او افزایش پیدا می نماید. پزشکان از یافته های آزمایش غیراسترسی برای ارزیابی چگونگی تحمل زندگی داخل رحمی به وسیله جنین استفاده می نمایند. پزشک با این آزمایش، تصمیم گیری خواهد نمود که آیا به اقدام دیگری احتیاج است یا نه.

آزمایش استرسی ناشی از انقباض

این آزمایش نشان می دهد که شرایط سلامت جنین چگونه است و جنین چگونه قادر به تحمل انقباضات و زایمان خواهد بود. اگر جنین نسبت به انقباض، واکنش مناسبی نشان ندهد؛ نشان دهنده زجر جنینی است. بعضی اعتقاد دارند که این آزمایش، در ارزیابی سلامت جنین، از آزمایش غیراسترسی دقیق تر است.

جدول زیستی جسمانی

تنظیم جدول زیستی جسمانی یک آزمایش جامع است که برای ارزیابی جنین طی بارداری به کار می رود. این جدول به مشخص سلامت جنین یاری می نماید.

در تنظیم این جدول از یک سیستم امتیازبندی خاص استفاده می گردد. 4 مورد نخست از 5 مورد این آزمایش با سونوگرافی و مورد پنجم با کنترل نماینده های خارجی انجام می شوند. به هر یک از این موارد امتیازی اختصاص می یابد.

این 5 مورد عبارتند از: حرکات تنفسی جنین، حرکات بدن جنین، سفتی عضلات بدن جنین، اندازه مایع آمنیوتیک و ضربات قلب واکنشی جنین.

امتیاز طبیعی، 2 است و امتیاز غیرطبیعی برای هر یک از موارد ذکر شده، صفر است. امتیاز یک در هر یک از این موارد، نشان دهنده یک حد وسط است. با جمع کردن امتیاز هر 5 مورد، امتیاز کلی به دست می آید.

منبع:www.salamat.com

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54828

به "اگر بارداری بیش از 40 هفته طول بکشد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر بارداری بیش از 40 هفته طول بکشد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید