بلینکن: با مشارکت شرکایمان فشار بر دولت ونزوئلا را ادامه می دهیم

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بر ادامه فشار های این کشور بر ونزوئلا و دولت نیکلاس مادورو همانند دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاکید نمود.

بلینکن: با مشارکت شرکایمان فشار بر دولت ونزوئلا را ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی گفت که واشنگتن با مشارکت شرکایش در آمریکای لاتین به حفظ فشار بر دولت ونزوئلا ادامه می دهد.

بلینکن در سخنانی از پیش ضبط شده در کنفرانسی درباره آمریکای لاتین گفت که دولت جو بایدن به انتقاد از سرکوب حقوق بشر در کوبا نیز ادامه می دهد.

اظهارات بلینکن در حالی است که یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه در مصاحبه ای با رویترز گفت که دولت آمریکا عجله ای برای کاهش تحریم ها علیه دولت مادورو یا ایجاد تغییر عظیم سیاسی در قبال کوبا ندارد.

بلینکن در ادامه مدعی شد: دولت مادورو حقوق شهروندانش را بطور سیستماتیک نقض می نماید. فساد و سوء مدیریت این رژیم باعث ایجاد بحران انسانی شده است.

وی اضافه نمود: با شرکایمان در سراسر منطقه برای کاهش رنج مردم ونزوئلا و اعمال فشار بر رژیم این کشور ادامه می دهیم تا کاراکاس بتواند بازگشت مسالمت آمیزی به دموکراسی داشته باشد.

این در حالی است که چند روز قبل با تصمیم مقامات دولت ونزوئلا مدیران شرکت آمریکایی سیتگو از زندان آزاد شده و در بازداشت خانگی قرار گرفتند.

مدیران شرکت پالایشی سیتگو در نوامبر سال 2017 و در اوج تنش های میان آمریکا و ونزوئلا بازداشت شده بودند. در آن موقع مجموعاً شش مدیر شرکت سیتگو توسط نیرو های امنیتی ونزوئلا بازداشت شده بودند.

به نوشته رویترز، اقدام دولت ونزوئلا در آزاد کردن این افراد نشانه ای از تصمیم دولت نیکلاس مادورو برای بهبود روابط با آمریکا است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47918

به "بلینکن: با مشارکت شرکایمان فشار بر دولت ونزوئلا را ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: با مشارکت شرکایمان فشار بر دولت ونزوئلا را ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید