جدال با شیر خفته در کوهستان الوند

به گزارش بلاگ پو، زیبایی و شکوه کوهستان الوند و به طور ویژه شیر خفته ی آن که نماد فریبنده قله الوند است بهار، تابستان یا زمستان ندارد. در هر فصل از سال حسی اغواگرانه و وسوسه انگیز را به کوهنوردان و طبیعت دوستان منتقل می کند.

جدال با شیر خفته در کوهستان الوند

به گزارش خبرنگاران، اگرچه نخستین روزهای بهمن ماه امسال چندان خبری از برف نبود و فقط سوز و سرما را با خود به همراه داشت، اما روزهای اخیر با بارش های فراوانی همراه بود که همین مساله موجب شد تا در بخش هایی از کشور حتی شاهد ریزش بهمن باشیم.

زمستان همواره برای همه انسان ها از بچه ها گرفته تا بزرگسالان شادی آور و نشاط بخش است. چراکه بچه ها می توانند خود را با برف سرگرم کنند و آدم برفی بسازند و والدین نیز همواره از این فرصت استفاده می کنند تا دست بچه ها خود را بگیرند و به گوشه یا کناری بروند که کمی سطح اش شیب دار است تا سرسره بازی کنند. در این بین البته ورزشکاران و افراد هیجان طلب نیز قدم در کوه می گذارند تا خود را با چالشی جدی و بسیار خطرناک روبرو کنند.

از جمله نقاط مرتفع و مناطق طبعیی بسیار پر تردد برای انجام ورزش های کوهستانی منطقه گردشگری و تفریحی گنجنامه و کوهستان الوند در شهر همدان است.

از آنجایی که روز جمعه 15 دی ماه هوای استان همدان به شدت آفتابی و آسمانش لاجوردی بود، کوهنوردان همدانی هم عزم صعود به قله 3450 متری الوند را کردند. در این روز داده های آماری هواشناسی نشان از این داشت که کمینه و بیشینه هوا بین منفی 15 تا منفی 25 درجه سانتیگراد متغیر است.

خبرنگار خبرنگاران نیز از شرایط بوجود آمده استفاده کرد و همگام با کوهنوردان با انگیزه صعود به قله الوند راهی همدان شد.

شیر خفته نخستین تصویر ذهنی است که هرگاه کسی از درون شهر همدان یا در بالای کوه از رُخ شرقی به قله می نگرد، برای خود مجسم می کند.

الوند در بهار همچون پهنه ای مخملی و در زمستان مانند یخچالی بسیار بزرگ میزبان خانواده ها و کوهنوردان است، با این تفاوت که شیرخفته الوند در زمستان هوایِ جدال انگیز و نامهربان دارد. به گونه ای که اگر بدون تجهیزات اولیه کوهنوردی هوای قله به سر ورزشکاری بزند، بی شک در چنگال این شیر خفته گرفتار خواهد شد.

چراکه این کوهستان، پیکره غول پیکر خود را به نوازش بادی می سپارد که در همه فصول ممکن است دردسرساز باشد. این باد در تابستان علیه کوهنوردان گرد و خاک به پا می کند و در زمستان پودر برف را همانند چاقویی به صورت کسانی که می خواهند با قله پنجه در پنجه بیفکنند فرومی کند.

با این وجود، همدان کوهنوردان متعدد و پیشکسوتان بی شماری در رشته کوهنوردی دارد که سینه به سینه تجربیات خود را برای جوانانی که قدم در این راه پر فراز و نشیب می گذارند، نقل می کنند. از همین رو اگرچه ممکن است صعود به قله الوند از چند راستا انجام و تکرار شود، اما هریک از این تکرارها، تجربه ای جدید را به جوانان می آموزد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20995

به "جدال با شیر خفته در کوهستان الوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال با شیر خفته در کوهستان الوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید