جزئیات میتسوبیشی لنسر با پوشش سیاه کامل موسو بلک از دید پنهان شد

به گزارش بلاگ پو، یک طراح رنگ خودرو با پوشش میتسوبیشی لنسر توسط رنگ سیاه کامل موسو بلک که بیش از 99 درصد نور را جذب می کند، جلوه خاصی را به نمایش گذاشته است.

جزئیات میتسوبیشی لنسر با پوشش سیاه کامل موسو بلک از دید پنهان شد

رنگ وانتابلک (Vantablack) با جذب 99.96 درصد از نور مرئی، رنگ سیاه را به سطح جدیدی رسانده است و می تواند ویژگی های سه بعدی اجسام، مانند خطوط طراحی در BMW X6 را کاملا پنهان کند. این رنگ که از نانولوله های کربنی ساخته می شود و سیاه ترین ماده شناخته شده است، در بخش های هوافضا و دفاعی کاربردهای منحصربه فردی دارد و توسط سازنده در اختیار بخش های خاصی قرار می گیرد. همین موضوع باعث عرضه رنگ های بسیار سیاه مشابه اما تجاری مانند موسو بلک (Musou Black) شده است که تقریبا به اندازه وانتابلک مؤثر هستند.

اثربخشی رنگ موسو بلک در تصویر منتشر شده توسط DipYourCar به خوبی نشان داده می شود که از این رنگ برای پوشاندن کامل یک میتسوبیشی لنسر (Mitsubishi Lancer) استفاده می کند. نتیجه این رنگ آمیزی حیرت انگیز است. موسو بلک به کار رفته 99.4 درصد از نور مرئی را جذب می کند که بسیار به قدرت جذب نور وانتابلک نزدیک است.

بدین ترتیب جزئیات دقیق تر سبک طراحی، مانند خطوط بدنه و خطوط طراحی لنسر در رنگ سیاه عمیقی ناپدید می شوند، زیرا رنگ استفاده شده، نمی تواند نور را منعکس کند تا این ویژگی ها را نشان دهد. در حالی که چراغ های خودرو و شیشه ها کاملا در این پس زمینه سیاه به چشم می آیند.

با وجود رنگ آمیزی مشکی کامل این خودروی لنسر اما این موسو بلک هنوز برای وسایل نقلیه به طور عمومی قابل استفاده نیست. زیرا این یک رنگ مبتنی بر آب است که در تماس با نور مستعد براق شدن و از بین رفتن لایه های آن است و باعث می شود که پوششی بسیار ضعیف و مستعد فرسودگی باشد. موضوعی که در خودروهای خیابانی بسیار رایج است. با این حال، طبق ویدیوی منتشر شده، رنگ به طور مساوی در سطوح گوناگون خودرو به کار رفته و با تنها 2500 ین (24 دلار با نرخ فعلی ارز) حتی اگر دوام زیادی نداشته باشد، می ارزد.

رنگ هایی مانند وانتابلک و موسو بلک هنوز نتوانسته اند جای خود را در خودروهای تولیدی باز کنند. اگرچه در ابتدا باید بتوانند با استانداردهای سختگیرانه صنعت خودرو هماهنگ باشند. این نوع رنگ سیاه در حال حاضر یک رنگ جدید با ویژگی های رام نشده و خاص است که مطمئنا در آینده توجه بیشتری را به خود جلب می کند. چنین رنگ سیاهی به ویژه در اتومبیل های در حال حرکت مانند یک خلأ غیرطبیعی به نظر می رسد که قطعا در فضای عمومی نگاه ها را متوجه خود خواهد کرد.

  • سیاه چاله های زیستی که نور اعماق دریا را می بلعند

عکس ها: میستوبیشی لنسر به رنگ مشکل کامل موسو بلک

Credit: DipYourCar/YouTube

منبع: Motor1

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39617

به "جزئیات میتسوبیشی لنسر با پوشش سیاه کامل موسو بلک از دید پنهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات میتسوبیشی لنسر با پوشش سیاه کامل موسو بلک از دید پنهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید