خبرنگاران ستاد مدیریت پسماند آستارا طرح خرید زباله را در دستور کار قرار داد

به گزارش بلاگ پو، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا از شهرداری ها و شرکت های جمع آوری و تفکیک زباله خواست، با تدوین طرح و برنامه ای برای خرید زباله تفکیک شده از شهروندان، خانواده ها را جهت مشارکت بیشتر در مدیریت پسماند ترغیب نمایند.

خبرنگاران ستاد مدیریت پسماند آستارا طرح خرید زباله را در دستور کار قرار داد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عباس صابر عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت پسماند آستارا گفت: کار فرهنگی برای تشویق مردم به تفکیک زباله کافی نیست بلکه شهرداری ها و شرکت های جمع آوری زباله باید برای خرید هر کیلو زباله تفکیک شده از مردم در ساعات شبانه روز قیمت مشخص و به وسیله اپلیکیشن به مردم اعلام نمایند.

وی ادامه داد: در این طرح به صورت برد - برد صرفه و صلاح هر سه ضلع مدیریت پسماند یعنی شهرداری ها، شرکت های جمع آوری و بازیافت زیاله و شهروندان ملاحظه خواهد شد و طبق تجربه ای که با اجرای چنین طرحی در کلان شهر رشت به دست آمده، عایدی حاصله از زباله تفکیک شده باعث تشویق شهروندان به مشارکت در این طرح می گردد.

وی بعلاوه بر ضرورت وجود چند شرکت در طرح تفکیک و بازیافت زباله برای ارتقا سطح کیفی و کمی مدیریت پسماند تاکید نمود و از شهرداری های آستارا و لوندویل خواست با همکاری همدیگر شرکت مشترکی در این خصوص تشکیل دهند.

صابر، انباشت زباله در جهت بعضی شهرها و روستاها را برای شهرستان گردشگرپذیر آستارا نامناسب خواند و بر اجرای طرح تفکیک زباله در روستاهای بزرگی همانند چلوند و کانرود تاکید نمود و نقش آفرینی بیشتر رسانه ها را در ترویج مدیریت صحیح پسماند خواهان شد.

فرماندار آستارا مدیریت پسماند عفونی را در دوره شیوع کرونا بسیار با اهمیت تر از دوره های قبل دانست و از دستگاه های مسئول خواست : جمع آوری و امحاء پسماند عفونی از مطب ها و مراکز درمانی را با حساسیت و دقت بیشتر انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا هم ساماندهی محل دفن زباله و توسعه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را دو محور کار ستاد مدیریت پسماند این شهرستان در سال 1400 دانست و از متولیان امر خواست تا گزارش پایش و جمع آوری زباله های عفونی مطب ها را به طور مرتب به فرمانداری اعلام نمایند.

کامبیز لقمانی مقدم نفرات و گروه های غیربومی جمع آوری نماینده زباله را مانع کار شرکت های معتبر و قانونی بیان کرد و از نیروی انتظامی خواست با گروه های غیربومی و غیرقانونی فعال در این عرصه برخورد گردد.

وحید مصطفی دوست رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در این جلسه به اجرا نشدن طرح تفکیک زباله در بعضی روستاها و منطقه ها شهری بخش لوندویل اشاره نمود و همکاری شهرداری ها و دهیاری ها را برای توسعه این طرح ضروری دانست.

وی گفت: فروردین ماه امسال 350 تا 400 کیلوگرم زباله عفونی از مطب ها و مراکز درمانی شهرستان آستارا جمع آوری و امحا شده است و دوم اردیبهشت ماه به اسم روز زمین پاک با شعار احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار فرصت مناسبی برای ترویج مدیریت پسماند در جامعه است.

جواد معیتی شهردار آستارا هم در این جلسه از ساماندهی محل دفن زباله و شیرابه های آن با 10 میلیارد ریال اعتبار سال قبل اطلاع داد و گفت: برای ادامه این طرح در امسال هم 10 میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص یافته است.

وی اندازه زباله جمع آوری شده در شهر آستارا را روزانه 120 تا 150 تن بیان کرد و از احداث راه دسترسی به محل دفن زباله و تداوم برنامه های لازم برای مناسب سازی فضا و محوطه آن در سال 1400 اطلاع داد.

نعمت یاورپور شهردار لوندویل هم نبود اعتبار، ماشین آلات و نیروی انسانی لازم را از مسائل حوزه مدیریت پسماند در این شهر بیان کرد و توحید کرم زاده بخشدار لوندویل، شیوه رایج جمع آوری زباله در روستاهای این بخش را سنتی بیان کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، لوندویل و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50920

به "خبرنگاران ستاد مدیریت پسماند آستارا طرح خرید زباله را در دستور کار قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ستاد مدیریت پسماند آستارا طرح خرید زباله را در دستور کار قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید