خبرنگاران قانون شفافیت مدیریت شهری پس از 25 سال در گرگان اجرا می شود

به گزارش بلاگ پو، گرگان - خبرنگاران - اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه امروز شنبه این مجلس محلی، ایجاد پایگاه رایانه ای برای شفافیت تصمیمات عملکرد شهرداری و این نهاد را پس از 25 سال در دستور کار خود قرار دادند.

خبرنگاران قانون شفافیت مدیریت شهری پس از 25 سال در گرگان اجرا می شود

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه امروز شنبه با حضور 6 عضو و با دستور بررسی بودجه سال 1400 شهرداری گرگان آغاز شد که بنا به تصمیم رییس شورا و موافقت اعضا، این موضوع به جلسه بعد موکول شد.

رییس کمیسیون حقوقی نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای شهر گرگان در این جلسه گفت: شهرداری ها ،سازمان های وابسته و شورای اسلامی هر شهر وظیفه دارند با راه اندازی پایگاه رایانه ای زمینه اطلاع مردم را از مصوبات، تصمیمات، عملکرد بودجه و هزینه و درآمد خود به صورت مستمر فراهم کنند.

سعید رحیمی اضافه نمود: افزایش سطح نظارت مردمی بر عملکرد مدیران شهری و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و یا فساد احتمالی در مجموعه های مدیریت شهری، از جمله اثرات اجرای کامل این قانون است.

به گزارش خبرنگاران، اعتبار چند صد میلیارد تومانی در کنار امکان برخورداری از رانت اطلاعاتی و ارتباطی، گستردگی فعالیت شهرداری، تعداد زیاد بخش نامه ها و آیین نامه ها، حجم بالای مراودات مالی و تجاری در حوزه های عمرانی، فرهنگی و ده ها موضوع دیگر سبب می شود شهرداری های بزرگی از جمله گرگان همواره نگران بروز تخلفات و فسادهای فردی و جمعی با موضوع و سردمداری نیروهای داخلی باشند.

این لایحه به صورت 2 فوریتی در صحن علنی امشب شورای شهر گرگان تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

در این جلسه شهرداری گرگان در لایحه ای خواستار افزایش پاداش پایان خدمت کارکنان این مجموعه شد.

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در دفاع از این لایحه گفت: در حال حاضر 1.5 برابر مجموع متوسط حقوق 30 ماهه کارکنان تحت عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می شود که با توجه به افزایش تورم رقم پاداش ناچیز و در شان کارکنان شهرداری نیست.

به گزارش خبرنگاران اعمال این مصوبه سالانه حدود 4 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

در این جلسه همچنین مقرر شد بخشی از اجاره بهای املاک شهرداری گرگان که در اختیار تعاونی زندانیان گلستان است با اعمال تخفیف و یا با بخشودگی روبرو شود.

شورای شهر گرگان 9 عضو دارد

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45656

به "خبرنگاران قانون شفافیت مدیریت شهری پس از 25 سال در گرگان اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قانون شفافیت مدیریت شهری پس از 25 سال در گرگان اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید