دوران گلادیاتورها تمام شده است

به گزارش بلاگ پو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کوشش شماری از نمایندگان مجلس برای محدود کردن شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد. محمدجواد آذری جهرمی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به اینکه عده ای او را به انفعال در فضای مجازی متهم می نمایند، گفت: عده ای می گویند من بی مبالات هستم، فضای مجازی را آلوده کردم و باید من را محاکمه نمایند؛ اما مدیریت های قبلی را دیده ایم و بعدی ها را هم می بینیم.

دوران گلادیاتورها تمام شده است

وی با بیان اینکه فضایی که درباره فضای مجازی و نحوه کنترل آن در جامعه جریان دارد فضای منطقی نیست و آن را به فضای احساسی تبدیل می نمایند ، ادامه داد:گاهی ناسزا هم می گویند. می گویند وزیر ارتباطات بی مبالات است و فضای مجازی را آلوده نموده است. بگیرید و محاکمه اش کنید؛ برای محاکمه مان امضا هم جمع می نمایند اما باید بگویم مدیریت های قبلی را دیده ایم، بعدی ها را هم می بینیم، البته من تأکید می کنم که در بعضی موارد فیلترینگ ضروری است.

آذری جهرمی اضافه نمود: از نظر من منطقی پشت فیلترینگ و فروش فیلترشکن نیست و مقیاس قابل توجیهی برای مردم ندارد، البته تأکید کنم فیلترینگ برای تمام کشورها ضروری است. اما نمی توانیم تمام پلتفرم هایی که مورد استفاده مردم هستند را محدود کنیم. آنها جلوی این محدودیت می ایستند و مقررات درست را زیر پا می گذارند. فیلترشکن ها گوشی های مردم را آلوده می نمایند و آنها را در معرض آسیب قرار می دهند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بعضی می گویند فیلترشکن ها را نیز فیلتر کنید اما نمی توان این کار را کرد، مگر فقط یک فیلترشکن وجود دارد؟ زمانی که 30 میلیون نفر دنبال فیلترشکن هستند و شرایط مالی بسیاری از افراد باعث می گردد به این فضا دسترسی داشته باشند، حتماً راه خود را برای استفاده از فیلترشکن پیدا می نمایند؛ نمی توان لشکری درست کرد که دنبال این موضوع باشند.

آذری جهرمی درباره زمزمه هایی که در مورد فیلترینگ اینستاگرام به گوش می رسد، اضافه نمود: من زمزمه ای نشنیده ام در مورد اینکه کسی بخواهد اینستاگرام را فیلتر کند؛ عده ای که از فیلتر اینستاگرام صحبت می نمایند، اعتقاد پایدار قلبی دارند که اغلب شبکه های اجتماعی باید بسته گردد.

وی ادامه داد:کاربرانی که در فضای اینستاگرام هستند، در هر فضای دیگری که وارد شوند، همین محتوا را فراوری می نمایند مگر این که سواد رسانه ای شان بالا برود و آموزش ببینند. اگر در تمام مدت بخواهیم از روش های قهری استفاده کنیم سطح تعارض مردم با حاکمیت بالا می رود.

آذری جهرمی در مورد ادعای ایفا کردن نقش پلیس خوب در حوزه فیلترینگ، گفت: نباید در این خصوص دو قطبی خوب و بد ساخته گردد. آفات و عوارض واقعی است. دشمن برای تغییر ذائقه ما آماده است و باید اینها را جدی بگیریم. اما محدودیت تنها راه آن نیست.

وی توضیح داد: اختیار فیلترینگ در دست من نیست و بارها این مسأله را اعلام نموده ام. می گویند جلوی فیلترینگ باید ایستاد، اما زمان گلادیاتورها نیست که ما بایستیم و جنگ کنیم، باید راه منطقی را پیدا کرد.

وزیر ارتباطات در خاتمه به رسم تمام سه سال دوره وزارت خود، حضور در انتخابات 1400 را رد کرد و گفت که فعلاً چنین تصمیمی ندارد.

لازم به ذکر است اخیراً شماری از نمایندگان مجلس طرحی را در دستور کار قرارداده اند که به زعم آنها شبکه های اجتماعی در کشور را محدود نموده و برای فروشندگان فیلترشکن مجازات حبس پیشنهاد داده است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33466

به "دوران گلادیاتورها تمام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران گلادیاتورها تمام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید