راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در صورت تأمین اعتبار فاینانس

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتاق کرمان گفت: پایانه صادراتی جنوب استان کرمان در صورت تأمین اعتبار فاینانس تا آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.

راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در صورت تأمین اعتبار فاینانس

سیدمهدی طبیب زاده، در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اضافه نمود: قرار است پایانه صادراتی جنوب استان کرمان با مشارکت یک شرکت هلندی راه اندازی گردد.

او توضیح داد: با توجه به وجود محصولات فراوان صادراتی در جنوب استان کرمان به ویژه در بخش کشاورزی و معدن، احتیاج است پایانه صادراتی این منطقه فعال گردد و با پیگیری های صورت گرفته و در صورت مشارکت 140 هزار یورویی یک شرکت هلندی، این پایانه تا آخر پاییز سال جاری راه اندازی خواهد شد.

طبیب زاده اعلام نمود: در زمان دولت دوازدهم تفاهم نامه ای برای راه اندازی 5 پایانه صادراتی در کشور منعقد شده که یکی از این تفاهم نامه ها بین اتاق کرمان، استانداری و وزارت صمت بوده و جا دارد این تفاهم نامه در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قرار بگیرد.

در ادامه این نشست، استاندار کرمان هم خواهان همکاری همه دستگاه ها برای راه اندازی پایانه صادراتی جنوب استان کرمان شد.

علی زینی وند، گفت: تفاهم نامه هایی که حتی در زمان دولت قبل منعقد شده اند، از جمله تفاهم نامه استانداری، وزارت سابق صنعت، معدن و تجارت و شرکت های معدنی برای توسعه استان، باید اجرایی شوند.

او اظهار کرد: متأسفانه بعضی از مدیران برای پیگیری امور، همت و انگیزه لازم را ندارند و احتیاج است دولت نو هرچه سریع تر آنها را عوض کند.

استاندار کرمان، از فرایند کند پروژه مسکن ملی در استان انتقاد کرد و اضافه نمود: باید از ظرفیت های فراوان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه اشتغال زایی و محرومیت زدایی، نهایت استفاده را کرد اما متأسفانه در استان کرمان این موضوع مهم محقق نشده است.

بعلاوه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان هم اظهار کرد: پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی از جمله 21 پروژه جهش فراوری در این جلسه آنالیز شد که 14 پروژه آن مربوط به بخش خصوصی است.

جعفر رودری با اشاره به اینکه از طرف استاندار همه فرمانداران ملزم به انجام تعهدات تفاهم شده با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند، گفت: با توجه به اهمیت تکمیل زنجیره فراوری و نقش مهم واحدهای کوچک و میانه، مقرر شد با یاری شرکت های عظیم، از این واحدها حمایت گردد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53916

به "راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در صورت تأمین اعتبار فاینانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در صورت تأمین اعتبار فاینانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید