برطرف مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : تمامی مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی رفع شد.

برطرف مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی

به گزارش خبرنگاران؛ رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تنازعی بین اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت در خصوص صدور و تمدید کارت بازرگانی وجود ندارد، گفت: تمامی مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی حل شده است.

حمید زادبوم در خصوص مسائل پیش آمده در صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت، گفت به خبرگزاری فارس گفت: مسائل و مسائل در این زمینه حل شده و اصلا احتیاجی نیست به این قضیه پرداخته گردد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این سوال که طرح مشکالات فعالان مالی بخش خصوصی در زمینه صدور و تمدید کارت بازرگانی در جلسات مختلف از جمله جلسه اخیر (شنبه 5 مهر) فعالان مالی با وزیر پیشنهادی صمت حاکی از آن است که هنوز مسائل حل نشده است، اضافه نمود: کسانی که این مسائل را مطرح می نمایند نمی دانند قضیه چیست، زیرا انتقال صدور و تمدید کارت بازرگانی به سامانه جامع تجارت با هماهنگی بین اتاق بازرگانی ایران، وزارت صمت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا شده و بر سر اجرای آن در موعد مقرر نیز توافق اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه پیش از این مقرر شده بود که فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی از بهمن 98 اجرایی گردد، گفت: این موضوع توسط قائم مقام وزیر صمت در آن موقع ابلاغ شد اما به دلیل شیوع کرونا اجرای طرح متوقف شد؛ بنابراین وزارت صمت و اتاق بازرگانی از آن موقع تا ابتدای مرداد ماه امسال که فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی در سیستم جدید انجام شد فرصت کافی برای برطرف اشکالات احتمالی سامانه ها و برطرف عیوب را داشتند.

زادبوم با تاکید بر اینکه صدور کارت همچنان در اتاق بازرگانی انجام می گردد و این فرآیند از آنها گرفته نشده است، گفت: در حال حاضر ثبت نام متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی به وسیله سامانه جامع تجارت انجام می گردد و در این سامانه تمام استعلامات مورد احتیاج حتی استعلام سوء پیشینه بصورت آنلاین تهیه و پس از تایید در اختیار اتاق قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: اتاق نیز پس از انجام یک سری فرآیند با تایید سازمان های صمت استان ها کارت را صادر می نماید.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بعضی از مسائل پیش آمده به علت عدم تطابق سیستم اتاق بازرگانی با سیستم جدید بود بنابراین این موضوع منجر به وقوع مسائلی در زمینه صدور و تمدید کارت بازرگانی شد.

زادبوم اظهار کرد: براساس ماده 10 قانون مقررات صادرات و واردات ضوابطی برای صدور کارت بازرگانی وجود دارد که بخشی از آن ضوابط بر عهده وزارت صمت و بخش دیگری بر عهده اتاق بازرگانی است و براساس این قانون نظارت بر صدور کارت بازرگانی برعهده وزارت صمت است.

وی با اشاره به سیستمی شدن فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی گفت: در روش جدید سرعت صدور کارت بازرگانی 4 برابر شده است و کارت بازرگانی که در گذشته طی مدت 30 تا 45 روز صادر می شد هم اکنون طی یک هفته صادر می گردد.

زادبوم گفت: با سیستمی شدن فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی امکان جعل و تقلب اسناد وجود ندارد و لذا کاملا طبیعی است که عده ای نسبت به این سیستم و فرآیند صدور کارت بازرگانی واکنش نشان دهند و اشکالاتی بر آن مطرح نمایند.

وی گفت: در حال حاضر مسائل بین سیستم اتاق بازرگانی و وزارت صمت برطرف شده بطوری که از چهارشنبه هفته گذشته از 1200 تقاضای موجود برای صدور کارت بازرگانی 750 کارت صادر شده است.

زادبوم با تاکید بر اینکه سیستمی شدن صدور و تمدید کارت بازرگانی به نفع نظام تجاری کشور است، بیان داشت: در ابتدای هر کاری اشکالاتی وجود دارد و ما منکر اشکالات سیستم جدید نبوده و نیستیم اما به علت پاره ای اشکالات نباید کل سیستم را زیر سوال برد زیرا زیر سوال بردن چنین اقدام بزرگی عقب گرد است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: هیچ تنازعی بین اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت وجود ندارد بلکه ممکن است تنازعاتی بین تیم های کارشناسی طرفین وجود داشته باشد که این تنازعات کاملا طبیعی است.

زادبوم اضافه نمود: سازمان توسعه تجارت مسئول کارت بازرگانی نیست بلکه من به عنوان رئیس شورای تجارت خارجی ناظر و پیگیری نماینده هستم و در مجموع سازمان بخشی به عنوان کارت بازرگانی ندارد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34549

به "برطرف مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسائل صدور و تمدید کارت بازرگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید