رهاسازی 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های داخلی خوزستان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به مقام اول خوزستان در صید در رودخانه ها و تالاب ها در کشور، گفت: سال جاری نیز 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های خوزستان رهاسازی و ظرفیت خوبی ایجاد شد.

رهاسازی 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های داخلی خوزستان

فتح اله ابوعلی در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران که امروز (21 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به فعالیت های خوبی که در مورد رهاسازی ذخایر در آب های خوزستان اجرا شده، در صید در آب های داخلی یعنی رودخانه ها و تالاب ها مقام اول کشور را داریم؛ سال جاری نیز 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های خوزستان رهاسازی و ظرفیت خوبی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: در مورد ماهیان سردابی، سال جاری فراوری این ماهیان 40 درصد افزایش پیدا نموده است و به یک هزار و 400 تن رسیده است و با اجرای طرح های توسعه ای در استان، ظرفیت سه برابری به ظرفیت موجود اضافه می گردد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه پروژه های زیادی در حوزه شیلات داریم، گفت: سال جاری کلنگ یک هزار و 100 هکتار در هندیجان و طرح 12 هزار هکتاری ماهشهر به زمین زده شد. در چوئبده، احیاء یک مجتمع در دستور کار قرار گرفته است. طرح های دیگری نیز در هندیجان وجود دارند که با جذب سرمایه گذار قابلیت اجرا دارند. یک طرح نیز روز شنبه در شهرستان خرمشهر افتتاح خواهیم کرد.

ابوعلی با اشاره به وجود زنجیره های متعدد در زنجیره ارزش یک محصول از جمله فراوری و بازار فروش، توضیح داد: سعی کردیم در تفاهم نامه ای که با وزارت کار و استانداری منعقد شده، این زنجیره را کامل تر کنیم. یعنی اگر فراوری را به عنوان مرکز ثقل در نظر بگیریم، همزمان و هم پا با فراوری به توسعه پایدار برسیم تا در آینده نیز دچار نوسان نشویم و اشتغال و درآمد پایدار باشد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مشاغل خرد، اضافه کرد: یکی دیگر از بحث هایی که در حال پیگیری آن هستیم، توسعه مشاغل خرد است؛ علاوه بر پرداختن به مسائل کلان و مجتمع های عظیم، به مشاغل خرد نیز توجه می کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان توضیح داد: همه فعالیت هایی که در استان اجرا شده با همکاری تشکل های تعاونی بوده است. اکنون اتحادیه استانی آبزی پروری در حال راه اندازی است و اتحادیه صیادی نیز تشکیل شده و فعال است و با حمایت استانداری توانسته ایم بسیاری از مسائل این اتحادیه ها را حل کنیم.

ابوعلی با اشاره به برنامه ریزی و حمایت وزارتخانه های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با این حمایت می توانیم یک الگوی پیروز در استان خوزستان ایجاد کنیم و به کشور ارائه دهیم. البته استان خوزستان شایسته الگوسازی است و همانطور که در تمام محصولات، استان خوزستان پیش رو است، در شیلات نیز اینگونه است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43708

به "رهاسازی 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های داخلی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاسازی 25 میلیون قطعه بچه ماهی در آب های داخلی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید