روبات انسان نمای فوتبالیست ساخته می گردد، تجهیز دانشجویان به مهارت های خودآغازگری

به گزارش بلاگ پو، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از برنامه این باشگاه برای ساخت روبات انسان نمای فوتبالیست توسط تیم روباتیک پرند اطلاع داد.

روبات انسان نمای فوتبالیست ساخته می گردد، تجهیز دانشجویان به مهارت های خودآغازگری

مریم تمدنی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران اظهار کرد که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند - رباط کریم به تبعیت از سیاستگذاری کنونی دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق اهداف عالی اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: برای نایل شدن به اهداف اقتصاد دانش بنیان باید آموزش ها، پژوهش ها و سایر فعالیت های دانشگاهی به سمت نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان راهنمایی شوند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اضافه نمود: این باشگاه با توجه به قابلیت های محیطی برون دانشگاهی، توانمندی های درون دانشگاهی و ظهور انقلاب صنعتی چهارم کوشیده با هدف ارتقای سطح علمی و پژوهشی، اشتغالزایی، ثبت اختراع و ... فضای سالم رقابتی ایجاد کند.

پرورش دانشجویان با مهارت های چندگانه در واحدهای صنعتی

تمدنی تأکید کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با تکیه بر توانایی ها و زیرساخت های موجود، برنامه های علمی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به تاریخچه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان نمود: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی بخش مهمی از رسالت آموزش و پرورش فرزندان میهن اسلامی را برعهده دارد، با توجه به اهمیت رشد و شکوفایی استعدادهای جوان کشور شناسایی جوانان مستعد، حمایت، تقویت و راهنمایی خبرنگارانن به سمت ارتقای سطح دانش، بروز خلاقیت ها و نوآوری های خبرنگارانن، تأثیر بسزایی در نیل به اهداف این دانشگاه خواهد داشت.

تشریح برنامه راهبردی باشگاه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان نمود: دانشگاه آزاد اسلامی از پاییز سال 1378 با راه اندازی باشگاه در واحدهای خود کوشش می نماید تا تسهیلات و امکانات ویژه ای را از این طریق در اختیار جوانان خلّاق،کارآفرین، مؤلف و علاقه مند به پژوهش فراهم کند.

تمدنی با تشریح برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان نمود: با توجه به عصر فرامدرن، فراشناخت و ظهور انقلاب صنعتی چهارم (صنعت هوشمند) پایه و مبنای رسالت باشگاه نیز همین موضوعات و مؤلفه ها خواهد بود.

وی متذکر شد: تبدیل ایده به محصول، خلّاقیت و نوآوری، فراوری علم و فناوری، یادگیری مستمر، یادگیری برای یادگیری، یادگیری گروهی، یادگیری چگونه با دیگران زیستن، زندگی پیش رونده، توسعه پایدار و ... از موضوعاتی است که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آن می پردازد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ادامه داد: انتظار و هدف باشگاه ایجاد نوعی تطابق، سازگاری و ارتباطی پویا و در حال تغییر با محیط دانشگاه و جوابگویی به نیازهای داخل و خارج از دانشگاه است.

دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد پرند

این مسئول دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد پرند را یادآور شد و از ساخت روبات انسان نمای فوتبالیست توسط تیم روباتیک پرند زیر نظر این باشگاه اطلاع داد.

وی به خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی امروز و با توجه به تغییرات پرشتاب علم و تکنولوزی و شتاب روزافزون یافته های علمی، انفجار دانش و ...، تصمیم های آموزشی در دانشگاه بار استراتژیکی بیشتری پیدا می نمایند؛ زیرا آموزش تنها وسیله ای است که انسان در اختیار دارد تا به یاری آن به زندگی خود شکل دهد و به آن معنا بخشد.

تمدنی اضافه نمود: در این راستا باشگاه توانسته با حمایت های رئیس دانشگاه، معاونت پژوهش و فناوری، مشارکت مشتاقانه دانشجویان و استادان با رویکردی کل گرایانه و با تکیه بر اصل آموزش با برگزاری کارگاه های توانمندسازی، مسابقه، نمایشگاه، بازدیدهای علمی و ... به صورت حضوری و مجازی با هدف مجهزکردن دانشجویان به کسب فضایل اخلاقی، داشتن هویت ملی-دینی-اسلامی، پرورش مهارت های چندگانه، میان فردی و بین فردی، انعطاف پذیری، توانایی حل مسئله و خلاقیت و نوآوری، پایبندی به ارزش ها و ... به فراگیران یاری کند تا بتوانند در محیط یادگیرنده خوب یاد بگیرند، تغییر نمایند و عملکردهایشان را متحول نمایند.

وی ادامه داد: از این طریق باشگاه توانسته دامنه ارتباطات خود را افزایش داده تا فراگیران بتوانند با محیط خارج از دانشگاه ارتباط مؤثر و تعاملی برقرار نمایند و با نگاه عام و جهانی با حفظ هویت ملی و ارزش های اسلامی دانش خود را نشر دهند.

شکوفایی استعداد دانشجویان با رویکرد فعالیت محوری

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اعلام نمود: هدف باشگاه شکوفایی استعداد دانشجویان با رویکرد فعالیت محوری، مسئولیت پذیری و خودآغازگری است با رویکرد دانش اخلاق بنیان که توانسته ایم با مشارکت دانشجویان پرکوشش گامی مؤثر برداشته و به درک و فهم خود برای اقدام خلاق در محیط دانش آفرین بیفزاییم.

تمدنی تبیین کرد: اکنون دانشگاه ها نقش و وظایفی فراتر از نقش های سنتی برعهده گرفته اند و نقش و وظایفشان فراتر از خواسته های درون دانشگاه است و باید نسبت به محیط اطراف خود نیز جوابگو و مسئولیت پذیر باشند.

وی تشریح کرد: کوشش ما مجهزکردن دانشجویان به مهارت های خودآغازگری، خودفرمانی، پرورش مهارت های ارتباطی و دیجیتالی، حذف توقعات و ... برای زیستن در انقلاب صنعتی چهارم و رسیدن به توسعه پایدار است تا با حفظ هویت ملی و اسلامی خود را برای شرایط غیرمنتظره و سخت و خارج از دانشگاه آماده نمایند.

ضرورت مشارکت فعال انجمن های علمی و دانشجویی در حوزه آموزش

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند-رباط کریم شرح داد: با توجه به اهمیت و ضرورت این موارد نخستین و مهم ترین گام آموزش است، نیروی انسانی با مهارت برقراری ارتباط با دیگران، مسئولیت پذیری در قبال پیشرفت دیگران، ایجاد انگیزه، مهارت از بین بردن تضاد، تعارض و داشتن روحیه همدلی و مشارکت از مجموعه دارایی های ارزشمند و ضروری در دانشگاه محسوب می گردد.

تمدنی متذکر شد: به یاری شناسایی رفتار و نگرش دانشجویان و افرادی که در دانشگاه کار می نمایند، می توان موجبات افزایش بهره وری، کاهش غیبت، جابه جایی و انتقال کارکنان، مشارکت در کارگروهی و اولویت قراردادن منافع جمعی بر منافع فردی و در نتیجه رشد و اعتلای دانشگاه را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به برنامه های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از جمله برگزاری مسابقات، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی، انجمن های علمی و دانشجویی، آنالیز طرح، کتاب و مقاله با همکاری و مشارکت فعال انجمن های علمی و دانشجویی و با یاری آموزش می توان گام مؤثری در این زمینه برداشت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با بیان اینکه لازمه دستیابی به چنین مهمی در سایه آموزش امکان پذیر خواهد بود، عنوان نمود: آموزش تنها وسیله ای است که انسان در اختیار دارد و به یاری آن می تواند به زندگی حرفه ای شکل داده و آینده را بسازد.

تمدنی اعلام نمود: در نتیجه باشگاه با رویکرد دانش، اخلاق و بنیان از خرداد سال 1398 تا به امروز با تشکیل کارگاه های آموزشی، اجرای مسابقات، آنالیز طرح، کتاب و مقاله با حضور انجمن های علمی و دانشجویی موجب رشد و اعتلای همه جانبه دانشگاه شده است.

4078/4062/پ

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34229

به "روبات انسان نمای فوتبالیست ساخته می گردد، تجهیز دانشجویان به مهارت های خودآغازگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات انسان نمای فوتبالیست ساخته می گردد، تجهیز دانشجویان به مهارت های خودآغازگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید