ضرورت برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در حوزه پاسخگویی اجتماعی

به گزارش بلاگ پو، معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم برگزاری دوره های توانمندسازی اعضای هیئت علمی و آموزشی و تعریف پروژه برای دانشجویان در حوزه پاسخگویی اجتماعی تاکید کرد.

ضرورت برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در حوزه پاسخگویی اجتماعی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی اکبر حق دوست در جلسه پاسخگویی اجتماعی وزارت بهداشت، با بیان اینکه لازم است دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی و آموزشی در حوزه پاسخگویی اجتماعی در دستور کار قرار گیرد؛ گفت: در این راستا ماموریت ویژه به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار شده که پیگیری جدی تری را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر رفع موانع و ذکر نمونه هایی از فعالیت های داوطلبانه اظهار کرد: باید موضوع پاسخگویی اجتماعی در بحث استاد ممتازی برجسته شود و هیات های ممیزه در ارزیابی فعالیت ها، این موضوع را مورد توجه قرار دهند لذا پیگیر هستیم تا فعالیت های اجتماعی در حوزه استاد ممتازی، مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید پروژه های پاسخگویی اجتماعی برای دانشجویان نیز تعریف شود و نحوه حمایت از این پروژه ها در کارگروه ها مشخص شود لذا حمایت معاونت های دانشجویی و آموزشی در این راستا امری ضروری تلقی می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر افزوده شدن فعالیت های اجتماعی به مجموعه آیتم های عضویت در هیات علمی دانشگاه ها گفت: اگر ترمینولوژی مشخصی در موضوع اردو های جهادی تعریف شود و زمان اردو ها کوتاه و نیم روزی باشد این فرایند تسهیل می شود و با اقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

در ادامه سیدحسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت با تاکید بر تجمع و تمرکز فعالیت دانشگاه ها گفت: لازم است اقداماتی برای رفع موانع و گسترش داوطلبین فعالیت های اجتماعی انجام شود.

در این جلسه سیدحسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت خوب دانشجویان در ایام کرونا گفت: 700 کانون دانشجویی و 177 تشکل در حوزه دانشجویی فعال هستند که از دستاورد های آن ها می توان به جمع آوری 2 میلیارد تومان در پویش کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد.

وی گفت: از جمله مسائل گروه های دانشجویی می توان به نامشخص بودن مسئولیت حقوقی و بیمه دانشجویان، عدم پشتیبانی رسانه از فعالیت های دانشجویی، کم بودن منابع مالی برای فعالیت های دانشجویی و عدم هماهنگی بین واحد های مختلف ارائه خدمت اشاره کرد.

زائری لطف پیشنهاد کرد جهت افزایش سرعت کار و فعالیت های دانشجویی و ایجاد انگیزه در ایشان، بودجه کافی به این گروه اختصاص یابد و کارگروه ویژه فعالیت های داوطلبانه بین معاونت ها تشکیل شود.

خورشید وسکویی مشاور رئیس دانشگاه و مسئول امور داوطلبین دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارشی از فعالیت های داوطلبانه دانشجویان علوم پزشکی تهران گفت: 110 هزار ساعت کار داوطلبانه در ایام کرونا و در بخش های مختلف بیمارستانی و حوزه بهداشت اجرا شده است.

وی گفت: سامانه ای جهت جذب آموزش، نگهداشت و فراخوان نیرو طراحی شده تا کار ها به صورت سیستماتیک در دانشگاه انجام شود که از برکات مهم این کار های داوطلبانه می توان به تعمیق روحیه ایثارگری در دانشجویان و داوطلبین خارج از دانشگاه یاد کرد. دستاورد مجموع این فعالیت ها، ارتباط دانشگاه با جامعه و ارتقاء سرمایه اجتماعی دانشگاه است.

در ادامه جلسه امیر صادقی مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به هدایت فعالیت های خیرین در چند سال گذشته و به ویژه در ایام کرونا گفت: خیرین سلامت با کمک های مالی مشفقانه خودشان توانستند باری از دوش حوزه بهداشت و درمان برداشته و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49236

به "ضرورت برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در حوزه پاسخگویی اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید در حوزه پاسخگویی اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید