طرح 3 مرحله ای اشرف غنی در مذاکرات با طالبان برای صلح افغانستان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بر اساس سندی که در اختیار رویترز قرار گرفته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طرح سه مرحله ای را به عنوان نقشه راه صلح در نشست آینده ترکیه پیشنهاد خواهد نمود.

طرح 3 مرحله ای اشرف غنی در مذاکرات با طالبان برای صلح افغانستان

بر اساس این سند، اشرف غنی در صدد است تا پیش از برگزاری انتخابات در افغانستان با گروه طالبان به توافق برسد و آتش بس دائمی حاصل گردد.

این سند نشان می دهد که در فاز نخست، اشرف غنی خواهان دستیابی به اجماع در خصوص توافق سیاسی و استقرار آتش بس با نظارت سازمان های بین المللی است.

فاز دوم شامل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت صلح و نیز اجرای ترتیبات حرکت به سوی نظام سیاسی جدید خواهد بود.

ترسیم چارچوب قانون اساسی، استقرار مجدد پناهندگان و طرح توسعه نیز به عنوان فاز سوم و انتهای طرح پیشنهادی اشرف غنی در نظر گرفته شده است.

نشست صلح افغانستان قرار است به میزبانی ترکیه و با مشارکت سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی برگزار گردد، اگرچه تاریخ دقیق این نشست هنوز تعیین نشده است.

سه مقام ارشد افغان در کابل به رویترز گفته اند که اشرف غنی میخواهد در کنفرانس پیش رو، طرح خودش را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ارائه کند.

یک مقام ارشد دولت افغانستان به رویترز گفت که غنی نقشه راه پیشنهادی خود را پیشاپیش با دولت های خارجی در میان گذاشته است.

دولت افغانستان و شماری از سیاستمداران این کشور تاکید نموده اند که پیش از حضور در نشست صلح ترکیه، باید در خصوص دستور کار با گروه طالبان توافق نمایند.

دولت آمریکا پیشنهاد نموده بود که برای انتها دادن به جنگ داخلی در افغانستان، دولت گذار با حضور نمایندگان طالبان تشکیل گردد اما این طرح با مخالفت رئیس جمهور افغانستان روبه رو شد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45921

به "طرح 3 مرحله ای اشرف غنی در مذاکرات با طالبان برای صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 3 مرحله ای اشرف غنی در مذاکرات با طالبان برای صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید