مدل های جدید سینک ظرفشویی سفید در انواع سرامیکی و استیل

به گزارش بلاگ پو، در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی در خصوص سینک ظرفشویی سفید و انواع آن صحبت کنیم. احتمالا این سینک ها نظر شما را به خود جلب نموده اند و بدتان نمی آید از آنها در دکوراسیون آشپزخانه خود بهره ببرید. افراد بسیار کمی از سینک های سفید رنگ استفاده می نمایند. در حقیقت یکی از عواملی که توجه مردم را به سمت این سینک ها جذب می نماید، همین کمیاب بودن و ظاهر متفاوت آنها با سایر مدل های سینک ظرفشویی است. سوالات زیادی پیرامون انواع سینک های سفید و مزایا و معایب آنها وجود دارد. در این مطلب به طور کامل به این سوال ها پاسخ خواهیم داد تا عزیزانی که قصد خرید این سینک های زیبا را دارند، با دید باز تصمیم گیری نمایند.

مدل های جدید سینک ظرفشویی سفید در انواع سرامیکی و استیل

چرا باید سینک سفید بخریم؟

طبیعتاً خیلی ها بخاطر شکل و ظاهر سینک ظرفشویی سفید است که به سمت آن جذب می شوند. سینک های سفید هیچ وقت قدیمی نشده و همواره شیک و زیبا دیده می شوند. سینک سفید با هر نوع فضا و دکوراسیونی جور درآمده و آنرا کامل و کلاسیک نشان می دهند. حتی در دکوراسیون سنتی و روستیک نیز می توانید از سینک های سفید بهره ببرید. دلیل این امر هم کاملا تعیین است، رنگ سفید با همه چیز به خوبی ست می گردد. بنابراین رنگ کابینت یا صفحه روکابینتی یا رنگ دیوارهای آشپزخانه هر چه که باشد، سینک ظرفشویی سفید قطعاً با همه آنها سِت خواهد شد.

سینک آشپزخانه سفید چه جنسی دارند؟

سینک های سفید از مواد مختلفی ساخته می شوند. بیشترین و محبوب ترین مواد برای ساخت سینک سفید موادی مثل سرامیک چینی، استیل روکش شده، سنگ و کمپوزیت استفاده می گردد. از بین تمام مدل ها، سینک های ساخته شده با استیل روکش شده ارزان ترین بوده و احتیاج به مراقبت کمی هم دارند، درست مانند یک سینک معمولی.

بهترین جنس سینک سفید آشپزخانه کدام است؟

در زیر خصوصیات هر مدل را بر اساس درخشش یا گلاسی بودن، مقاومت در برابر خط و خش و ضربه، مقاومت در برابر حرارت، نگهداری و قیمت آنالیز می کنیم.

  • سینک های سرامیکی: سینک های سرامیکی در دو مدل براق و مات فراوری می شوند. در برابر خط و خش و ضربه مقاومت خوبی دارند اما به اندازه سینک های گرانیتی محکم نیستند. این سینک ها ضد لک بوده و در برابر حرارت زیاد هم کاملا مقاوم هستند. این سینک ها احتیاج به نگهداری متوسطی داشته و نباید ضربه های بسیار محکم و شدید به آنها بخورد. قیمت این سینک ها نیز از مدل های استیل و کمپوزیتی گران تر است.
  • سینک های استیل روکش شده: فقط در مدل های براق فراوری می شوند. مقاومت شان در برابر خط و ضربه و شکستگی مناسب بوده ولی از سینک گرانیتی پایین تر هستند. لک و حرارت تاثیری روی این سینک ها نمی گذارد و هزینه نگهداری بسیار پایینی هم دارند. قیمت این سینک ها نیز نسبت به باقی مدل ها ارزان تر است.
  • سینک گرانیتی: سینک ظرفشویی سفید گرانیتی بسیار لوکس و گران قیمت بوده و زیبایی بی حد و حصری دارند. اما پس از مدتی روکش محافظ آنها از بین می رود که برای خراب نشدن آن باید دوباره روکش محافظ اعمال گردد. بعلاوه این سینک ها بسیار سنگین بوده و معمولا برای نصب شیرآلات آشپزخانه سوراخی روی خود ندارند، در نتیجه باید شیرآلات را روی کابینت یا دیوار نصب کرد. این عوامل باعث شده تا هزینه اجرای چنین سینک هایی هم افزایش پیدا کند. مادامی که روکش آنها از بین نرود، در برابر حرارت، لک، خط و خراش و ضربه نیز مقاوم هستند.
  • سینک های کمپوزیتی: سینک های کمپوزیتی یا کورین که از پودر سنگ و اپوکسی تهیه می شوند فقط در انواع مات فراوری می شوند. در برابر ضربه، خط و خش نیز مقاومت خوبی دارند اما نه به اندازه سینک استیل یا گرانیتی. این سینک ها ضد لک و ضد حرارت بوده و استحکام مناسبی دارند. احتیاج به نگهداری یا هزینه تعمیر آنها نیز پایین است. قیمت این سینک ها نیز تقریبا برابر سینک های استیل است.

احتمال خط و خوش و شکستگی سینک ظرفشویی سفید چقدر است؟

خط و خش و ضربه شدید ممکن است باعث شکسته شدن یا عیب برداشتن هر نوع سینکی گردد، بنابراین سینک ظرفشویی سفید از این قاعده مستثنی نیست. منتهی بعضی مدل ها بخاطر استحکام بیشتر اگر هم مسئله ای برایشان پیش بیاید، کمتر در دید قرار گرفته و با هزینه پایین تعمیر می شوند. مثلا سینک های کمپوزیتی چون از رزین اپوکسی تشکیل شده اند، در صورت شکستگی و ضربه یا ترک، با مواد اپوکسی دوباره تعمیر می شوند. سینک های سرامیکی ترک برنمی دارند اما ممکن است بر اثر ضربه قسمتی از سینک کنده گردد، بخاطر سفید بودن سینک این قسمت ها خیلی کم به چشم می آید و گاهی اوقات اصلا دیده نمی شوند. سینگ های گرانیتی بسیار محکم هستند اما احتمال شکستگی بر اثر مثلا سوراخ شدن یا استفاده بدون روکش محافظ وجود دارد.

نحوه تمیز کردن سینک سفید

برای تمیز کردن سینک سفید یا هر نوع سینک دیگری، به هیچ عنوان نباید از اسکاژهای ضخیم و سیم ظرفشویی بهره ببرید. این مواد خط و خش های زیادی روی سینک انداخته و روکش آنرا از بین می برند. اگر همواره بعداز شستن ظرف ها، سینک خود را هم آب بکشید دیگر احتیاجی به استفاده از زور برای از بین بردن لک ها نیست. در بسیاری از مدل ها شستن ظرفشویی با سیم و اسکاژ، گارانتی محصول را از بین می برد.

امیدوارم با مطالعه این مطلب، نکات مفیدی راجب به انواع سینک آشپزخانه سفید کسب نموده باشید. شکل های آورده شده در این مطلب نیز همگی از برندهای باکیفیت بوده و با تکنولوژی پیشرفته و مواد ایمن ساخته شده اند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اتاق
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47842

به "مدل های جدید سینک ظرفشویی سفید در انواع سرامیکی و استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید سینک ظرفشویی سفید در انواع سرامیکی و استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید