مدیران کارشکن از شهرداری خرمشهر حذف می شوند، تعامل با منطقه آزاد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی داویی فر صبح امروز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری خرمشهر، ساماندهی امور داخلی شهرداری را نخستین گام در راستای توسعه شهرستان دانست و اظهار کرد: این مجموعه متشکل از افراد خوبی است اما انسجام کار را در سیستم نداریم که برای رفع این مشکل 30 دستور العمل را تعریف کرده ایم و باید به پرسنل خط مشی و آموزش داد تا مجموعه از سردی و کسل کنندگی خارج شده و در نهایت شهری با طراوت داشته باشیم.

مدیران کارشکن از شهرداری خرمشهر حذف می شوند، تعامل با منطقه آزاد

شهردار خرمشهر خبر از تعویض مدیران کارشکن نیز خبر داد و اظهار کرد: ما جهت ها را تعیین می کنیم اگر مدیران هم سو و هم گام با سیاست های ما باشند باقی می مانند اما افرادی که قصد کارشکنی داشته و از جهت منحرف شوند، کنار گذاشته خواهند شد.

لزوم تعامل بیشتر شهرداری با منطقه آزاد

شهردار خرمشهر همچنین در ادامه از تعامل بیشتر شهرداری خرمشهر با منطقه آزاد اروند در راستای اجرای هرچه بیشتر امور شهری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه با روی کار آمدن سازمان منطقه آزاد اروند بیشتر عوارض ها و درآمدهای شهرداری به این سازمان تعلق می گیرد، ورود سازمان منطقه آزاد اروند به عرصه سازندگی یک الزام است و اگر بخواهیم شهر بهبود داشته باشد باید کمک این سازمان را داشته باشیم.

دوایی فر با بیان اینکه در تعامل با سازمان منطقه آزاد اروند سعی کرده ایم نگاهی رو به جلو داشته باشیم، شرح داد: یادآوری گذشته مسئله ای را رفع نمی کند ما نیز در جلسات اخیر با سازمان منطقه آزاد اروند قول دادیم که پروژه هایی را تعریف کنیم که مسائل شهر را رفع کند و قول های مساعدی نیز گرفتیم.

رئیس سامانه شهری خرمشهر با تاکید بر اینکه نبود مدیریت واحد و جزیره ای و صنفی عمل کردن، عمده دلیل کندی عمران شهر بوده است، اضافه نمود: در نشست با دوستان منطقه آزاد اروند قرار شد هر کمکی که بنا است به خرمشهر شود از طریق شهرداری خرمشهر و با کارفرمایی این شهرداری باشد.

وی ادامه داد: ما برنامه ها را بر اساس سند چشم انداز تعریف و آن ها را اولویت بندی کرده ایم و برای ایجاد اطمینان در سازمان منطقه آزاد اروند برای حرکت در راستای صحیح پیشنهاد افتتاح حساب مشترک را داده ایم.

پیروری از خط مشی ثابت

دوایی فر بدهی سنگین موجود که نتیجه ضعف شهرداری است را عاملی برای اختلال در ارائه خدمات این ارگان از جمله در بحث پسماند دانست.

وی به محل دپو زباله نیز اشاره و خبر از ورود شهرداری در راستای تفکیک زباله را داد و گفت: برای تفکیک زباله که سرمایه برگشت پذیر قلمداد می شود آگهی داده تا کارخانه تفکیک زباله را راه اندازی کنیم و از ورود بخش خصوصی در این عرصه استقبال می کنیم.

شهردار خرمشهر همچنین به موضوع لغو امتیاز رستوران توسط وی و انعکاس آن در فضای مجازی پرداخت و اظهارکرد: من در کار قواعدی دارم که از آن ها عدول نخواهم کرد و ایجاد رستوران در بهترین نقطه پارک که می تواند قلب پارک نیز باشد را نخواهم پذیرفت.

دوایی فر شرح داد: ما با ایجاد رستوران و اشتغال افراد مخالفتی نداریم اما این امر باید در نقاط معطل مانده پارک ها انجام شود تا بتوان استفاده دو منظوره از پارک داشت.

توجه به ظرفیت ها

وی به موضوع جذب سرمایه گذار در خرمشهر پرداخت و بیان نمود: ما درصدد تدوین دفترچه ای برای جذب سرمایه گذار هستیم که در آن ظرفیت ها و جزئیات طرح ها آمده باشد.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه در امر سرمایه گذاری باید کاملا حساب شده و با برنامه حرکت کرد، ایجاد نمایشگاه اتومبیل های اروند و شهرک سلامت را از جمله دو طرح پیروز و با آینده برای جذب سرمایه گذار دانست و اضافه نمود: با توجه به مراجعه بسیار بیماران عراقی به ایران برای طی کردن پروسه درمان ما دو هفته گذشته جلسه ای را با آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در مورد احداث شهرک سلامت داشتیم و جزئیات امر بررسی شد.

دوایی فر تقاطع غیر همسان را دیگر پروژه مطالعاتی شهرداری برشمرد و مطرح نمود: قراردادی از سوی شهرداری با واحد برنامه و طرح استانداری منعقد شده، نقشه های ابتدایی نیز آماده است و در صورت آماده شدن طرح های نهایی این طرح ها به عنوان یکی از برنامه های شهرداری با منطقه آزاد ارائه خواهد شد.

وی همچنین به موضوع جلب گردشگر پرداخت و توجه به برنامه های گردشگری را از جمله اعتقاد خود خواند و گفت: اعتقاد دارم دو سه جرقه در بحث گردشگری در خرمشهر زده شده است و باید در این راستا کار انجام شود، حتی اگر توجیه مالی نداشته باشد.

شهردار خرمشهر از تعریف طرحی ابتدایی برای ایجاد جاذبه گردشگری در خرمشهر خبر داد و مطرح نمود: طرح ابتدایی یک پل عابر که گردش مالی شهر را نیز تقویت خواهد کرد را پیشنهاد داده و برای آن مشاور گرفتیم.

وی اضافه نمود: این پل با ارتفاعی 20 متری در نظر گرفته شده با عرشه ای شیشه ای و سعی شده در قالب آن مواردی همچون راه اندازی رستوران موزه مردم شناسی و ایستگاه تفریحات دریایی نیز تعریف شود.

دوایی فر تعریف سایت های تخصصی برای ساماندهی مشاغل مزاحم، ساماندهی ایستگاه های تاکسی، تعمیر اتوبوس های خراب برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد پارک بانوان، مرمت ابنیه تاریخی، ساماندهی بازارهای مختلف از جمله دست فروشان و بازار ماهی و احیای بازارهای شب و ایجاد نمایشگاه دائمی در محل کمپ نوروزی را از دیگر برنامه های شهرداری خرمشهر برشمرد.

لزوم مدیریت هزینه

وی در ادامه با یاد آور شدن بدهی سنگین شهرداری خرمشهر، رفع این مشکل را یک ضرورت فراموش شده طی سنوات اخیر دانست و اظهار کرد: این بدهی ها باید به نحوی پرداخت شود و به همین علت باید مدیریت هزینه ها را در اجرای برنامه های مختلف لحاظ کرد.

شهردار خرمشهر با شرایط موجود، تداوم همکاری شهرداری با سایر ارگان ها و اجرای برنامه های فرهنگی را با موضوع ارائه خدمات و به دور از تحمیل هزینه های اضافه به شهرداری دانست.

دوایی فر بر لزوم پرداخت به روز مطالباتی همچون پنج درصد کتابخانه ها و سهم بیمه کارکنان و شهرداری در شرایط فعلی تاکید کرد اما پرداخت مطالبات معوق مانده را نیاز به بررسی دانست.

وی همچنین به موضوع انحلال شورای شهر اشاره و تاکید کرد: به طور حتم نظر مردم در امر سازندگی دخیل خواهند شد و از نظر اعضای شورا که نمایندگان مردم هستند نیز استقبال می شود و به همین دلیل تصمیم داریم تمام لوایح تصویب نشده شورای شهر را پس از بررسی به استانداری برای تصویب ارسال کنیم.

شهردار خرمشهر به موضوع شهرداری تهران نیز اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد اینک به عنوان پیمانکار منطقه آزاد در حال فعالیت است و به طور حتم از این نهاد نیز در راستای بهبود شرایط شهر استفاده خواهد شد و این امر را نیز با آن ها مطرح نموده ایم که سودهای دریافتی از اجرای این پروژه ها در شهرستان هزینه شود.

دوایی فر به ارزیابی شرایط اجتماعی شهرستان خرمشهر پرداخت و مطرح نمود: مردم خرمشهر خیلی به بهبود شرایط امیدوار نیستند و این روحیه باعث می شود آرام آرام شرایط موجود را بپذیرند و برای از بین بردن این شرایط باید ظرفیت ها نیز مد نظر قرار گیرد و این امر توسط اصحاب رسانه قابل انجام است.

وی وابستگی خرمشهر به شهرهای اطراف را از دیگر عوامل کاهش انگیزه سرمایه گذاری در این شهر دانست و بر لزوم برچیدن این فرهنگ ناصحیح که زمینه ساز سرمایه گذاری و مایه رونق کار کسبه می شود تاکید کرد.

در این نشست دوایی فر تامین روشنایی جهت ساحلی، ورود شهرداری به بحث آسفالت را نیز وعده کرد اما پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل سفر شهردار خرمشهر به دزفول برای بازدید از کارخانه بتن سازی بی جواب ماند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20782

به "مدیران کارشکن از شهرداری خرمشهر حذف می شوند، تعامل با منطقه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران کارشکن از شهرداری خرمشهر حذف می شوند، تعامل با منطقه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید