معرفی قلدرترین استیشن های تاریخ!

به گزارش بلاگ پو، وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: ما امیدواریم روز های خوش استیشن ها بازگردد. این به معنی عدم دوست داشتن شاسی بلند ها و کراس اوور ها نیست. بسیاری از کراس اوور های کوچک اساساً نسخه های قدبلندتر از استیشن ها یا هاچبک ها هستند، اما خود استیشن ها طراحی جذاب تری داشته و بی شک فضای کابین و بار زیادی هم دارند؛ و زمانی که بحث پرفورمنس گردد، هیچ سؤالی درباره مزیت دینامیکی این خودرو ها نسبت به شاسی بلند ها وجود نخواهد داشت.

معرفی قلدرترین استیشن های تاریخ!

به همین خاطر استیشن ها بیشتر با نسخه های پرفورمنس خود هماهنگ هستند و درعین حال می توانند خانواده و وسایل آن ها را با سرعت و آرامش بالا به مقصد برسانند.

ما بعضی استیشن های پرفورمنس و خیال انگیز را در سال های اخیر دیده ایم و امید داریم که این لیست باعث گردد بعضی افراد دوباره به فکر خریدن استیشن ها بیفتند. این شما و این هم بهترین استیشن های ساخته شده در طول تاریخ.

هولدن کومودور اسپورت واگن RS-V

اولین چیزی که باید انجام دهیم برداشتن کلاه از سر گفتن چند جمله درباره هولدن کومودور اسپورت واگن است. هولدن دیگر به خاطره ها پیوسته است. هولدن کومودور نماد خودروسازی استرالیا بوده و در حالت اسپورت واگن می تواند از قوای محرکه دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک استفاده کند. نیروبخش نسخه RS-V این خودرو پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 315 اسب بخار است.

کادیلاک CTS-V واگن

اصلاً نمی توان این خودرو را در لیست قرار نداد. ویژگی های موجود در CTS-V واگن فوق العاده هستند: پیشرانه 8 سیلندر سوپرشارژردار، گیربکس دستی، طراحی دیفرانسیل عقب، ترمز های گیرا و سیستم تعلیقی اسپورت. پیشرانه 6.2 لیتری یاد شده قدرت 556 اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه ای می گردد. البته این خودرو پرمصرف ترین استیشن سال 2014 آمریکا نیز لقب گرفته است.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن IX واگن

اگر شما صبر یک شکارچی را داشته و زمان کافی را در ژاپن سپری نموده باشید می توانید این خودرو را در جاده ها ببینید. این خودرو خیلی به چشم نمی آید، اما دقیقاً همان چیزی است که نامش نشان می دهد. لنسر اوولوشن یکی از جذاب ترین سدان های جهان بوده و این بار در لباس یک استیشن ظاهر شده است. 9 نسل طول کشید تا میتسوبیشی بفهمد مردم عظیم شده اند و نیازمند خودرویی جادار برای خانواده های خود هستند. تمامی ویژگی های اوو استاندارد اینجا هم وجود داشته که از جمله آن ها می توان پیشرانه 2 لیتری توربوی 286 اسبی، جایگاه های ریکارو و فرمان مومو را نام برد؛ اما فضای اضافی خودرو برای بچه ها و وسایل آن ها عالی است.

ولوو 850R

استیشن های کنونی ولوو در تریم R-Spec و با پیشرانه 4 سیلندر توئین شارژ خود محصولات قدرتمندی هستند. البته در اواسط دهه 90 میلادی بود که ولوو 850R آغازگر پرفورمنس این برند شد. آمریکا هم این خودرو را دریافت کرد، اما جذاب ترین نسخه این خودرو از گیربکس هوی دیوتی و دیفرانسیل لغزش محدود سود می برد. پیشرانه 5 سیلندر 2.3 لیتری ولوو نیز با توربوی عظیم تری همراه شد و قدرت حدود 250 اسبی را فراوری کرد.

آئودی RS6 آوانت

ما درباره RS2 نمادین دهه 90 میلادی زیاد سخن گفته ایم؛ اما RS6 آوانت سریع ترین استیشن امروز آئودی بوده و پایان وارد آمریکا نیز شده است. این خودرو از قوای محرکه هیبریدی ملایم و قدرت نزدیک به 600 اسب بخار استفاده می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیه ای تنها بخشی از توانایی های استیشن جذاب ارباب حلقه ها می باشد. راحتی، تکنولوژی و پرفورمنس این خودرو با فضای بیشتری نسبت به آئودی A8 سدان همراه شده است.

مرسدس-ای ام جی E63 S واگن

به عنوان آخرین حرف در بین استیشن های لوکس و سریع، مرسدس-ای ام جی E 63 S واگن از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی 603 اسبی استفاده می نماید. این خودرو گشتاور زیادی نیز داشته و با این مشخصات شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه ای را ثبت می نماید. این سوپر استیشن جذاب از سیستم تعلیق بادی نیز سود می برد، اما در حالت دریفت می توان لحظات لذت بخشی را تجربه کرد.

داج مگنوم SRT8

آخرین خودرویی که از نام مگنوم استفاده کرد نسخه ریبج شده و استیشن از کرایسلر 300 بود. این خودرو در تریم R/T از پیشرانه 5.7 لیتری 340 اسبی هِمی استفاده نموده، اما در نسخه SRT8 به نیروگاه 8 سیلندر 6.1 لیتری 425 اسبی مجهز شده است. مگنوم خودرویی عظیم و راحت بوده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.1 ثانیه ای دارد. برادر مدرن این خودرو می تواند چارجری لیفت بک باشد که در دل خود پیشرانه هلکت را جای داده است.

ب ام و M5 تورینگ (E34)

نسل E34 از ب ام و M5 تورینگ ترکیبی عادی از قدرت، پرفورمنس، راحتی و فضای زیاد بوده است. تنها 891 دستگاه از این خودرو فراوری شد و هیچ یک هم به صورت مستقیم در آمریکا عرضه نشد. این خودرو بخشی از آخرین نسل دست ساز M5 بوده و بنابراین ارزش کلکسیونی دارد. در دل M5 تورینگ موردبحث پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری قرار داشته و قدرت 340 اسب بخاری فراوری می نماید.

ب ام و M5 تورینگ (E61)

این خودرو یک استیشن درنده و مخوف است. E61 به خاطر جنجال های طراحی کریس بنگل در آن موقع کمی فراموش شد، اما اگر بتوانید این موضوع را نادیده بگیرید با یکی از بهترین محصولات تاریخ M روبرو خواهید شد. زیر کاپوت استیشن جذاب ب ام و پیشرانه 10 سیلندر 5 لیتری 500 اسبی با ردلاین 9 هزار قرار گرفته است. به این مجموعه باید گیربکس 6 سرعته دستی را نیز اضافه کنید. تنها 1025 دستگاه از این نسل M5 تورینگ فراوری شده است.

ساب 3-9 توربو X

دیگر استیشن کمیاب، اما پرفورمنس لیست ما ساب 3-9 توربو X می باشد. این خودرو تنها با رنگ مشکی بدنه عرضه شد و از پیشرانه 6 سیلندر 2.8 لیتری توربوی ارتقا یافته سود برد. قدرت این پیشرانه به 280 اسب بخار رسیده و خود خودرو نیز ارتفاع کمتر و سواری سفت تری برای چسبندگی و هندلینگ بهتر داشته است. ترمز ها نیز ارتقا یافته اند و پسوند X نیز نشان دهنده وجود سیستم چهار چرخ محرک است. تنها 600 دستگاه از ساب 3-9 توربو X وارد آمریکا شد.

آئودی RS2 آوانت

RS2 آوانت خودرویی بود که آغازگر راه RS در سبد محصولات آئودی بود و جالب اینکه خودرویی استیشن هم بود! این خودرو با همکاری پورشه توسعه یافت و از چندین قطعه مربوط به این خودروساز استفاده کرد. در قلب خودرو پیشرانه 5 سیلندر 2.2 لیتری 311 اسبی قرار گرفته بود. تکنولوژی کواترو نیز اگرچه نسبت به امروز خیلی پیشرفته نبود، اما به همراه دیفرانسیل مرکزی تورسن و توزیع گشتاور عملکرد خوبی را به نمایش می گذاشت و RS2 آوانت را به اسطوره پرفورمنس تبدیل نموده بود.

منبع: carbuzz

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: برترین ها
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30287

به "معرفی قلدرترین استیشن های تاریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قلدرترین استیشن های تاریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید