مواد غذایی که بعد از 40 سالگی حتما باید مصرف کنید

به گزارش بلاگ پو، سرطان یکی از قاتلان زنان در سنین 40 تا 50 سالگی است و بیماری های قلبی هم قاتل تعداده دو به تعداد می رود. دیابت و سکته مغزی هم در زنان در سنین 50 تا 60 سالگی شایع است.

مواد غذایی که بعد از 40 سالگی حتما باید مصرف کنید

با این حال اتخاذ یک رژیم غذایی سالم بعد از سنین 40 سالگی از بسیاری از بیماری های مزمن می کاهد و منجر به افزایش طول عمر سالم می گردد:

کدو تنبل: هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و بعلاوه سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی برای کاروتنوئیدها محسوب می شوند. اما هویج های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره های بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگی پخته: یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن با سرطان مبارزه می نماید. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه ای قرمز - منابع خوبی برای لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می تواند یاری بیشتری به بدن در جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان مفید کند.

غلات جوانه زده: جوانه غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی برای توکوترینول ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را کاهش دهد، محسوب می شوند.

گردو: اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری یاری نمایند. مغزهای خوراکی و دانه های دیگر هم منابع خوبی برای این اسیدهای چرب سالم هستند.

روغن زیتون: در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی برای این اسیدهای چرب هستند، اما روغن زیتون برترین گزینه در این زمینه است.

ماهی سالمون: ماهی یک از اجزا اصلی رژیم مدیترانه ای است و در شرایطی که بیشتر انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند، اما ماهی های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را برای سلامت قلب ارائه می نمایند. از دیگر ماهی های چرب می توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلای دریاچه ای اشاره نمود.

تمشک: مسائل مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می گردد. اندازه مصرف توصیه شده روزانه فیبر 20 تا 30 گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می گردد. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

منبع: prevention

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53474

به "مواد غذایی که بعد از 40 سالگی حتما باید مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که بعد از 40 سالگی حتما باید مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید