واقعیت های تلخی درباره هتل ها که پشیمانتان می نماید!

به گزارش بلاگ پو، وقتی در یک هتل اقامت می کنید، حتما می بینید که همه کادر خدماتی در کوشش هستند تا مسافران احساس راحتی داشته و خاطره ای خوب از اقامتشان در آن هتل در ذهنشان حک گردد. اما متاسفانه همواره در این کار پیروز نیستند و گاهی بعضی از کاستی ها چنان ملموس است که موجب ناامیدی و پشیمانی مهمان ها از انتخاب آن اقامت گاه می گردد.

واقعیت های تلخی درباره هتل ها که پشیمانتان می نماید!

البته، مسایل پنهانی دیگری هم در پس پرده هتل ها وجود دارد که با آگاهی از آن ها به طور کامل نظرتان در خصوص آن ها عوض خواهد شد. به طور مثال، باید این مساله را باور کنید که ملحفه های تخت در اتاق های هتل گاهی عوض نمی شوند. یا مثلا، لیوان ها ممکن است تمیز شسته نگردد و این موضوع در خصوص جامسواکی نیز مصداق دارد.

از همه بدتر اینکه، وقتی آخر شب روی تخت هتل دراز کشیده اید و می خواهید از برنامه های تلویزیونی شهر مقصد لذت ببرید، باید بدانید که ریموت کنترلی که در دست گرفته و با آن کانال ها را عوض می کنید، آلوده ترین بخش محل اقامت شما محسوب می شوند.

همچنین، سعی کنید هرگز پابرهنه و بدون دمپایی روی موکت های اتاق راه نروید، زیرا ممکن است هر روز جارو گردد، اما ضدعفونی نمی گردد و بستر مناسبی برای اجتماع میکروب ها خواهد بود.

برای آگاهی با موارد دیگر از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را تا پایان بخوانید.

وقتی اتاق را تحویل می گیرید، حتما در خصوص دیگر امکاناتی که اجازه استفاده از آنها را دارید بپرسید. اینکه آیا با هزینه ای که پرداخت نموده اید می توانید از استخر، باشگاه، مینی بار یا اینترنت هم بهره ببرید یا نه؟ گاهی مدیران و مسئولان هتل فراموش می نمایند تا این اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهند.

باید این را در نظر داشته باشید که در بیشتر هتل ها، حتی آن هایی که چندین ستاره دارند هم به ندرت ملحفه و روکش بالشت ها تعویض می شوند.

لحفه های تخت در اتاق های هتل گاهی عوض نمی شوند

این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی هتل ها موظف هستند برای ساحل یا استخر، حوله جداگانه ای در اختیار مسافر قرار دهند. پس لازم نیست از اتاق خود حوله بردارید، کافی است از پخش پذیرش بخواهید تا حوله تمیز به شما بدهد.

اگر می خواهید حوله حمام شما عوض گردد، آن را کف زمین بیندازید.

جالب است بدانید در برخی از کشورها، همانند انگلیس، برخی از هتل ها اتاق شماره 13 ندارند زیرا آن را نحس می دادند. در برخی از کشورهای آسیایی همانند چین هم اتاق شماره 4 ندارند، زیرا تلفظ عدد 4 در زبان چینی همانند واژه مرگ است و به همین خاطر آن را بدیمن می دانند.

در هتل ها، اگر می خواهید حوله حمام شما عوض گردد، آن را کف زمین بیندازید

کادر خدماتی و مدیران هتل ها اغلب با مسافرانی که به صورت آنلاین هتل رزرو نموده اند، رفتار بهتری دارند زیرا می دانند این افراد به صورت آنلاین به آن ها رای خواهند داد. بنابراین، برای پیشگیری از رای منفی و انتقاد، همه کوشش خود را می نمایند تا مهمانشان راضی از هتل خارج گردد.

به توضیحات و اطلاعات مکان های گردشگری که در هتل ها نوشته شده چندان اعتماد نکنید. آن ها برای تبلیغ مکان اقامتی خود، هرگز مسافت ها را بر اساس کیلومتر نمی نویسند و در عوض فاصله زمانی را ذکر می نمایند که چندان موثق و قابل اعتماد نیست. مثلا وقتی می گویند این هتل تا ساحل دریا فقط 10 دقیقه پیاده راه است، باید مطمئن شوید که مسیری طولانی در پیش خواهید داشت.

ضروری است بدانید در برخی از کشورها باید مالیات گردشگری پرداخت کنید. این هزینه اغلب روی هزینه رزرو هتل لحاظ می گردد. یا هنگام خروج از مسافر دریافت می گردد. به طور مثال، در ونیز، اگر در یک هتل 5 ستاره اقامت کنید باید 5 یورو به ازای هر نفر برای هر روز پرداخت کنید.

اگر هتل شما شامل صبحانه است و شما مجبور هستید پیش از صبحانه به مقصد گشت شهری هتل را ترک کنید، می توانید از مسئولان هتل بخواهید تا باکس ناهار برایتان تهیه نمایند. البته این درخواست را باید از شب قبل به متصدی پذیرش اعلام کنید.

  • این طوری سفر به خارج ارزان تر می گردد!
  • 10 هتل مجلل زیر آبی در دنیا

اگر به قصد استراحت و خواب به هتل می روید، حتما امکانات آن را از قبل چک کنید

در بسیاری از رستوران ها هتل، غذاهای باقی مانده را دور نمی ریزند، بلکه از آن ها در غذاهای وعده های بعدی استفاده می نمایند.

وقتی سفارش نوشیدنی می دهید سعی کنید، یخ تقاضا ندهید زیرا کیفیت آبی که یخ با آن تهیه می نمایند، چندان تعریفی ندارد.

جالب است بدانید که در اتاق های هتل وسایل و امکاناتی هست که مسافران می توانند برای خود برداشته و به خانه ببرند. این موارد شامل، وسایل حمام (شامپو، نرم نماینده، صابون و ژل شست وشوی بدن)، دمپایی یکبار مصرف، اتوماتیک و دفترچه یادداشت با لوگوی هتل است. اما دیگر وسایل، جزو اموال هتل است و برداشتن آن ها دزدی محسوب خواهد شد.

قیمت اتاق های هتل در شرایط مختلف متفاوت است. به همین خاطر، بهتر است پیش از رزرو اینترنتی یک اتاق، مستقیما با هتل تماس بگیرید و ببینید آیا پیشنهاد ویژه ای برای شما ندارد؟ شاید بتوانید به این روش چند درصد در قیمت کرایه اتاق صرفه جویی کنید.

برخی از خوراکی هایی که در مینی بارها وجود دارند شاید تاریخ گذشته باشند، حتما پیش از استفاده تاریخ انقضای آن ها را چک کنید.

  • بهترین زمان ومسیرسفرت رابه راحتی انتخاب کن

  • رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

وقتی سفارش نوشیدنی می دهید سعی کنید، یخ تقاضا ندهید

اگر به قصد استراحت و خواب به هتل می روید، حتما امکانات آن را از قبل چک کنید شاید مثلا کلوب شبانه داشته باشد و سر و صدای آن موجب آزارتان بگردد.

در هتل های 4 و 5 ستاره افرادی هستند که در حمل چمدان ها به شما یاری می نمایند.

کادر خدماتی و مدیران هتل ها اغلب با مسافرانی که به صورت آنلاین هتل رزرو نموده اند، رفتار بهتری دارند

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: گردشبان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37216

به "واقعیت های تلخی درباره هتل ها که پشیمانتان می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های تلخی درباره هتل ها که پشیمانتان می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید