وزیر دفاع آمریکا: به حضور در افغانستان ادامه می دهیم

به گزارش بلاگ پو، وزیر دفاع آمریکا که پیش از این گفته بود؛ حتی بدون توافق با طالبان نیز شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان کاهش می یابند، اما در نشستی خبری بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید نمود.

وزیر دفاع آمریکا: به حضور در افغانستان ادامه می دهیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ادامه حضور نظامی در افغانستان اطلاع داد.

اسپر گفت: ما در افغانستان ماموریت داریم که این کشور هرگز بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل نشود، بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستیم این ماموریت خاتمه نیافته است برای رسیدن به این هدف حضورمان را حفظ خواهیم کرد.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا اخیراً تصریح نموده بود که با و یا بدون توافق با طالبان سطح نیروها در افغانستان کاهش خواهد یافت.

به گزارش واشنگتن پست، ژنرال میلی نیز گفت که از سال ها پیش تعیین بوده که تنها راه خاتمه بحران در افغانستان برقراری صلح با طالبان به وسیله مذاکره است.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی اضافه کرد: شرایط بسیار سخت و پیچیده است.

آمریکا در حالی بر ادامه حضور در افغانستان و توافق سیاسی با طالبان به وسیله مذاکره تاکید دارد که روز گذشته سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی نوشت که تنها پس از امضای توافق با طرف آمریکایی برای خروج همه نیروهای خارجی مذاکرات بین الافغانی را شروع خواهد نمود.

.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18047

به "وزیر دفاع آمریکا: به حضور در افغانستان ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا: به حضور در افغانستان ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید