پاکستان داروی کلروکین صادر می کند

به گزارش بلاگ پو، تصمیم دولت پاکستان برای صادرات داروی مالاریا معروف به کلروکین به برخی از کشورهاید درگیر ویروس کووید-19 با مخالفت برخی از وزیران ارشد کابینه روبرو شده است.

پاکستان داروی کلروکین صادر می کند

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند،تولید داروی کلروکین در این کشور به میزان 40 میلیون قرص رسیده و به گفته دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، مواد اولیه کافی نیز برای تولید این داروها در دسترس است.

اما منابع آگاه به رسانه ها درخصوص جلسه روز گذشته اعضای کابینه دولت پاکستان به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور گفتند:تصمیم دولت برای صادرات کلروکین به کشورهای دوست با مخالفت جدی وزیران حقوق بشر، توسعه و برنامه ریزی، آموزش و پرورش و وزیر راه آهن روبرو شد.

براساس این گزارش، وزرای مخالف صادرات داروی ضدمالاریا به خارج معتقدند که این اقدام ممکن است به کاهش ذخیره دارو کلروکین و حتی تمام شدن آن منجر شود.

با این حال دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی گفت: این کشور ضمن اطمینان نسبت به اینکه صادرات دارو باعث کمبود داخلی نخواهد شد، تصمیم به کمک به دوستان خود گرفته است.

فردوس عاشق اعوان گفت: براساس موافقت کابینه دولت، یک میلیون قرص به عربستان و آمریکا، 500 هزار قرص یه ترکیه و ایتالیا، 5 میلیون برای انگلیس و چندصدهزار قرص ضدمالاریا به قطر و قزاقستان ارسال می شود.

صادرات داروی ضدمالاریا در پاکستان تا 10 روز پیش ممنوع بود

پیش تر دولت پاکستان پس از اقدام برخی از کشورهای منطقه و جهان در اجرای شیوه پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 و تجربه استفاده از داروی های مالاریا، صادرات کلروکین را ممنوع کرده و تولید مواد خام این دارو را افزایش داد.

مقامات وزارت بهداشت پاکستان گفتند: با توجه به اینکه در برخی از کشورها داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان احتمالی بیماران کرونایی تجویز شده است، این تجربه در شهرهای لاهور و کراچی نیز انجام شد که ده ها بیمار مبتلا به کووید-19 بهبود یافتند.

نخست وزیر پاکستان نیز 23 فروردین گذشته طرح وزارت تجارت این کشور برای ممنوعیت صادرات دارای مالاریا را تایید کرد و قرار شد تولید داخلی این دارو افزایش یابد.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می کنند.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد. نگرانی این کشور بابت افسار گسیختگی کرونا در حالی عنوان می شود که شمار مبتلایان به این ویروس از 9 هزار 500 نفر عبور کرده و تا به امروز 201 نفر جان خود را از دست دادند. 2073 بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24580

به "پاکستان داروی کلروکین صادر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان داروی کلروکین صادر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید