پنتاگون: بایدن می خواهد در حمایت واشنگتن از عملیات عربستان در یمن تجدید نظر کند

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که یمن در حال حاضر در بدترین فاجعه انسانی جهان به سر می برد و بایدن می خواهد در حمایت خود از عملیات تهاجمی عربستان در یمن تجدید نظر کند.

پنتاگون: بایدن می خواهد در حمایت واشنگتن از عملیات عربستان در یمن تجدید نظر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از خلیج فارس گفت که این عملیات در چارچوب عملیات روتین نیروی دریایی آمریکا اجرا شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که با شبکه خبری الجزیره گفت وگو می کرد، اضافه نمود: پنتاگون تلاش می کند تا گزینه ها و برنامه های مورد نظر بایدن برای دفاع از منافع آمریکا اجرایی شود. وی مدعی شد که حضور قوی آمریکا در منطقه برای جلوگیری از تنش و درگیری است.

جان کربی درباره بازدید کنت مک کنزی فرمانده ستاد نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه از مناطق غربی عربستان مدعی شد که رایزنی های مک کنزی با مسئولان سعودی در چارچوب عملیات شناسایی و تحقیقاتی است که مدتی است در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه سفر مک کنزی به غرب عربستان به رایزنی ها در مورد ایجاد پایگاه های نظامی دائمی در آنجا مربوط نیست، شرح داد: عربستان سعودی شریک اصلی ما در مبارزه با تروریسم است و این مشارکت همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه مصاحبه خود با الجزیره به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت که این کشور در حال حاضر در بدترین فاجعه انسانی جهان به سر می برد و دولت آمریکا باید این موضوع را با عربستان مطرح و بررسی کند.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه بایدن می خواهد در حمایت خود از عملیات تهاجمی عربستان در یمن تجدید نظر کند، اضافه نمود: هنگامی که از شرکای خود حمایت می کنیم، این باید همسو با منافع و ارزش های ما باشد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42647

به "پنتاگون: بایدن می خواهد در حمایت واشنگتن از عملیات عربستان در یمن تجدید نظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: بایدن می خواهد در حمایت واشنگتن از عملیات عربستان در یمن تجدید نظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید