چرا علی فروغی باز هم به فردوسی پور باخت؟

به گزارش بلاگ پو، گزارش بازی پرسپولیس و اولسان کره جنوبی توسط عادل فردوسی پور در اینستاگرام فارسی ای اف سی بازهم داستان قدیمی تعطیلی نود و اخراج فردوسی پور از شبکه سه را زنده نموده است. ماجرا اینقدر مهم بود که تا حدودی بازی فینال باشگاه های آسیا را هم زیر سایه خود برد.

چرا علی فروغی باز هم به فردوسی پور باخت؟

شاید زمانی که برنامه نود تعطیل شد، مدیران صداوسیما تصور می کردند پس از مدت کوتاهی سروصداها می خوابد و فردوسی پور هم به حاشیه رانده می گردد، اما حالا اتفاق امروز نشان داد که فردوسی پور فراموش نشده و پس از دو سال بیش از دو میلیون ایرانی برای شنیدن گزارشش به صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا هجوم می برند.

فردوسی پور به تنهایی تمام حساب و کتاب های مدیران صداوسیما را به چالش کشیده است.

چندی پیش علی فروغی رییس شبکه سوم سیما و مدیر جوانی که فردوسی پور را حذف کرد، توضیحاتی در این باره ارائه داد او کوشش کرد از تصمیم حذف فردوسی پور دفاع کند.

او گفت: دیگر نمی شد این جوری ادامه داد. نه محبوبیت ایشان (عادل فردوسی پور) برای ما پنهان بود و نه تخصص ایشان پنهان بود. منتها بهترین دروازه بان هم دائماً در خط دیگری کار کند، باید یکی دیگر را دروازه بان بگذارید و درباره ایشان مهمترین بحث این بود که کار از مدار خارج می شد و باقی هم نگاه می کردند و می گفتند اگر کسی می تواند از مدار خارج گردد و به خاطر محبوبیتش کسی به او چیزی نگوید، ما هم همین کار را بکنیم. صداوسیما از هم می پاشید این جوری. ناگزیر بودیم از اینکه این تصمیم گرفته گردد.

مدیر شبکه سه سیما اضافه کرد: راه هم برای او باز است و مظلوم نمایی هم می نماید. شما بدانید در همین یک سال اخیر چون او بالاخره کارمند رسمی صداوسیما است، ما حدود یک میلیارد از مطالبات او را داده ایم. ترفیع شغلی او که نوبتش رسیده بود به امضای خود بنده انجام شد. شبکه ورزش زیر نظر شبکه است و او عدد خیلی درشتی از فوتبال 120 گرفته است.

فروغی ادامه داد: ما به او گفتیم بیا گزارش کن، خودش قبول نکرد. می خواهم بگویم برخلاف مظلوم نمایی که وجود دارد، در همان دوره ای که از مهاجرت حرف می زد. در همان دوره از فوتبال 120 درخواست داده بود. منتها بلد هستند، رسانه هم دارند رسانه هایشان هم زنجیره ای به هم متصل هستند. فضای مجازی دست ما نیست. اینگونه ادراکی هم در جامعه درست نموده اند...

این توضیحات مدیر شبکه سه احتمالا برخلاف انتظارش نتیجه معکوس داشت و نقدها زیادی برانگیخت. با این حال بعضی نیز این حق را به فروغی می دهند که برنامه سازان شبکه تحت مدیریتش را تغییر دهد.

حامیان فروغی می گویند فردوسی پور هر کاری که دلش می خواست می کرد و کسی نمی توانست او را کنترل کند، این گروه می گویند در هیچ رسانه ای اینگونه عمل نمی گردد و یک برنامه ساز باید مطابق سیاست های رسانه حرکت کند.

از طرف دیگر منتقدان می گویند این حرف ها نامعتبر است و فردوسی پور با مدیران زیادی در صداوسیما کار نموده و مسئله ای پیش نیامده است.

حالا هم پس از آنکه محبوبیت فردوسی پور دوباره به رخ کشیده شده است. رسانه های اصولگرا به هر نحوی به او حمله می نمایند. بعضی او را مهره دشمن می دانند و بعضی دیگر او را به مافیای شرط بندی پیوند می زنند. البته باز هم به نطر می رسد این نگاه ها اعتبار چندانی ندارد.

حتی ناظران اصولگرا همچون مهدی نصیری ماجرا را به گونه ای دیگر درک می نمایند. او در توییترش پرسیده ساختار اجرایی و فکری ای که عادل فردوسی پور را به یک معضل و مساله بدل می نماید، چگونه می تواند کشور را اداره کند؟!

از طرف دیگر فردوسی پور مثل همواره سکوت نموده است. او هیچ پاسخی به حملات نمی دهد، برخلاف ادعاها حضور رسانه ای هم ندارد اما محبوبیتش تثبیت و حتی بیشتر هم شده است.

مشکل اصلی کجاست. کیوان کثیریان منتقد سینما و کارشناس رسانه در این باره معتقد است: این امر مجموعی از خطای مدیریتی، مدیریت سلیقه ای ولجبازی است. مدیر یک رسانه نمی تواند لجباز باشد. لجبازی در مدیریت جایی ندارد. سوءمدیریت اجزایی دارد که یکی از آن ها لجبازی، دیگری بی توجهی به سرمایه های انسانی و تخصص ها است.

او با انتقاد از سخنان فروغی که گفته بود فردوسی پور از مدار خارج شد به خبرنگاران گفت: شما دارید رسانه ای که متعلق به مردم است را اداره می کنید؛ نمی توانید آن را با سلیقه شخصی و لجبازی بچگانه اداره کنید، چون در نهایت، ته ماجرا این طوری می گردد. از چپ و راست بخورید و تحقیر شوید. طرف مقابل سکوت نموده است، ولی خودبه خود زمان به نفع او پیش می رود و مردم به نفع او عمل می نمایند و پیشامد هایی می گردد که از دست آقای فروغی خارج است.

این کارشناس رسانه در واکاوی اتفاق اتفاق افتاده گفت: این به درک ناصحیح مدیران فرهنگی از رسانه های اجتماعی و شکسته شدن انحصار رسانه ای ربط دارد. آن ها به این امر آشنا نیستند که انحصار رسانه ای دیگر دست صداوسیما نیست. صداوسیما هنوز فکر می نماید می تواند جلوی چیز هایی را بگیرد. بله؛ می تواند، ولی در نهایت با ریزش شدید مخاطب روبرو می شوند و کیفیت پایین می آید و در عوض شبکه نمایش خانگی رونق می گیرد.

او اضافه کرد: فردوسی پور می خواست در داخل ایران از یک رسانه اینترنتی صدایش را به مردم برساند، اما جلویش را گرفتند، ولی مگر الان دورانی که است شما بتوانید در را روی کسی ببندی؟

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40179

به "چرا علی فروغی باز هم به فردوسی پور باخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا علی فروغی باز هم به فردوسی پور باخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید