گذر گردشگری بهشت تخت فولاد اصفهان سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش بلاگ پو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید علی معرک نژاد امروز 27 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر گفت: ین طرح رویکرد گردشگری دارد و سرفصل های مختلفی از جمله ایجاد مسیرهای گردشگری پیاده و سواره در مسیرهای مختلف تخت فولاد، کاربری های متناسب با فضای تاریخی و معنوی، موزه ها و نمایشگاه های روباز، کارگاه های متناسب با ظرفیت های موجود، ساماندهی فضای سبز و نمادها در آن گنجانده شده است.

گذر گردشگری بهشت تخت فولاد اصفهان سال جاری به بهره برداری می رسد

او اضافه نمود: همچنین سرفصلی با عنوان کشف نقاط جُرم خیز و ناامن تخت فولاد، با هدف افزایش امنیت گردشگری و حس امنیت در این مجموعه در نظر گرفته شد.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان خاطر نشان کرد: بهشت یک گذر گردشگری است که از تکیه بابا رکن الدین شروع و به ترتیب در جهت این گذر گردشگری تکیه های کازرونی، سیدالعراقین و خاتون آبادی به یکدیگر متصل و به تکیه میرفندرسکی ختم می گردد. همچنین بر اساس این طرح، مقرر شده که چهار گذر گردشگری در تخت فولاد اصفهان ایجاد گردد که هر یک از این گذرها تعدادی از تکایای تخت فولاد با ظرفیت ها و ویژگی ها و موزه را در جهت گذر گردشگری بهشت قرار می دهد.

او توضیح داد: تا به امروز سه محور از این چهار محور گردشگری اجرا شده و از سال 98 طرح گذر بابا رکن الدین براساس طرح جامع مجموعه تخت فولاد در دستور کار نهاده شد و پیش بینی می گردد که ساماندهی و تکمیل زیرساخت های گذر بابا رکن الدین تا چهار ماه آینده به اتمام برسد.

معرک نژاد گفت: سال گذشته اعتبار 10 میلیارد ریالی به این طرح تخصیص یافته بود و در امسال نیز هفت میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص داده شده است، که با تکمیل و اجرای موارد تکمیلی، گذر بهشت نیز تا آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان با مساحت 75 هکتار دارای تکایای زیادی است که به دلیل تعدد تکایا و بالا بودن مساحت، چشم اندازی 10 ساله برای آن ترسیم شده است.

تخت فولاد اصفهان با نام وادی السلام ثانی، دومین قبرستان دنیا تشیع آرامگاه بیش از دو هزار عالم، فقیه و مجتهد، شاعر، فیلسوف و حکیم عظیم ایرانی و همچنین سایت موزه ای گردشگری برای طالبان فرهنگ و معرفت است.

تخت فولاد در سال 1375 به شماره 1735 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و این ظرفیت را دارد که به یکی از مقاصد گردشگری مذهبی ایران و تاریخ معماری اصفهان تبدیل گردد، زیرا تنها یک قبرستان ساده نیست بلکه گنجینه ای از مشاهیر و مفاخر ایران و دنیا اسلام است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26731

به "گذر گردشگری بهشت تخت فولاد اصفهان سال جاری به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر گردشگری بهشت تخت فولاد اصفهان سال جاری به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید